Maak kennis met Chris Jakobs

Maak kennis met Chris Jakobs

Eindelijk een MarketingMakker! Nadat ik in juli mijn scriptie met een positieve uitkomst heb verdedigd, is begin augustus mijn eerste werkdag bij MarketingMakkers aangebroken! Gedurende mijn opleiding heb ik mij op verschillende vlakken ontwikkeld op het gebied van...

Lees meer
Alternatieven voor een beursdeelname

Alternatieven voor een beursdeelname

Alternatieven voor een beursdeelname Vanwege het Coronavirus zijn en worden alle beurzen afgelast. Maar dat komt waarschijnlijk niet als een nieuwtje. Balen van de beurswanden en ander promotiemateriaal dat al ontwikkeld is, maar dat is nu even niet anders. Deze...

Lees meer
Hans, welkom bij de club!

Hans, welkom bij de club!

Maak kennis met Hans van den Ouweland SENIOR GRAPHIC DESIGNER #creatief #doordenker #doorzetter #betrokken #luisteraar #hardloper #boekenverslinder Hans gaat door, tot hij tevreden is. Want iedere klus die lijkt geklaard verdient een kritische blik. Design staat...

Lees meer
Een nieuwe MarketingMakker erbij!

Een nieuwe MarketingMakker erbij!

Maak kennis met de nieuwe MarketingMakker in opleiding! Eén been staat al in het werkveld, het andere been staat nog middenin het studentenleven. Ik zit momenteel in het afstudeerjaar van de opleiding Communicatie aan de Fontys in Eindhoven. Tijdens mijn studie heb ik...

Lees meer
Design thinking en innovatiecultuur

Design thinking en innovatiecultuur

Het design thinking proces heeft internationale faam vergaard als nieuwe kijk op productontwikkelingsprocessen. Design thinking kan echter ook ingezet worden in vele andere disciplines. De belangrijkste voordelen van de design thinking mindset zijn namelijk dat het...

Lees meer
Gespot: nieuwe MarketingMakker

Gespot: nieuwe MarketingMakker

Vanaf deze week mag ik mijzelf MarketingMakker noemen! De afgelopen jaren heb ik geweldige avonturen beleefd bij Attractiepark Toverland. Na mijn studie ging ik hier aan de slag en door de jaren heen maakte ik mij het marketingvak eigen.  De laatste 2 jaar was ik als...

Lees meer
Interne kennis opslaan, structuren en verdelen

Interne kennis opslaan, structuren en verdelen

Elk project kent onverwachte wendingen en complicaties. Het is daarom vaak moeilijk voor projectteams om zich aan de opgestelde planning te houden. Hierdoor leer je wel van elk project en doe je nieuwe inzichten op. Vaak blijft deze kennis en informatie echter alleen...

Lees meer
De veranderende rol van sales

De veranderende rol van sales

Honderden jaren geleden werden producten door de smid of kleermaker ontworpen of aangepast naar de wensen van individuele klanten. Met de komst van de industriële revolutie en de lopende band veranderde dit. Op maat gemaakte producten maakten plaats voor...

Lees meer
Nuchtere kijk op de zwarte cross

Nuchtere kijk op de zwarte cross

Anders dan anders. Geen politiek correcte teksten. Niet te serieus en gewoon zeggen waar het op staat. Een prachtig voorbeeld van je klant kennen en op de juiste manier benaderen: precies hoe de doelgroep het graag ziet. De slogan van dit jaar past dan ook perfect bij...

Lees meer
Vertel-een-vriend-campagne

Vertel-een-vriend-campagne

Een vertel-een-vriend actie is in veel situaties een effectieve manier om nieuwe klanten te krijgen. Maar verrassend genoeg zit het grootste effect van deze campagnes ‘m niet in acquisitie maar juist in retentie! Vertel-een-vriend actie: Een bestaande klant krijgt...

Lees meer
Blijven verrassen!

Blijven verrassen!

Dat er geen betere reclame dan is mond-tot-mond reclame, hoeven we u niet meer te vertellen. Tevreden klanten zijn je immers je beste verkopers, toch? Hier zijn wij het echter niet helemaal mee eens. Of beter gezegd, deze uitspraak willen we iets nuanceren. Bij...

Lees meer