Klantcase: Van Leendert Transport

  Voor Van Leendert Transport ontwikkelde MarketingMakkers samen met Sociaal Kapitaal een aantal creatieve online wervingscampagnes. De combinatie van humor en authenticiteit zorgde voor veel aandacht en een overweldigend aantal reacties. Het resultaat? Alle vacatures...

Lees meer

Gespot: nieuwe MarketingMakker

Vanaf deze week mag ik mijzelf MarketingMakker noemen! De afgelopen jaren heb ik geweldige avonturen beleefd bij Attractiepark Toverland. Na mijn studie ging ik hier aan de slag en door de jaren heen maakte ik mij het marketingvak eigen.  De laatste 2 jaar was ik als...

Lees meer

Klantcase: CDA stand op de Hiltho beurs

MarketingMakkers kreeg vanuit het CDA Horst aan de Maas, CDA Venray en CDA Venlo, de vraag om mee te denken over de CDA stand voor de Hiltho beurs van 6 t/m 10 oktober. Tijdens de beurs waren er tienduizenden mensen aanwezig op het Kasteelpark ter Horst; een unieke...

Lees meer

De veranderende rol van sales

Honderden jaren geleden werden producten door de smid of kleermaker ontworpen of aangepast naar de wensen van individuele klanten. Met de komst van de industriële revolutie en de lopende band veranderde dit. Op maat gemaakte producten maakten plaats voor...

Lees meer

Interne kennis opslaan, structuren en verdelen

Elk project kent onverwachte wendingen en complicaties. Het is daarom vaak moeilijk voor projectteams om zich aan de opgestelde planning te houden. Hierdoor leer je wel van elk project en doe je nieuwe inzichten op. Vaak blijft deze kennis en informatie echter alleen...

Lees meer

Design thinking en innovatiecultuur

Het design thinking proces krijgt heeft internationale faam vergaard als nieuwe kijk op productontwikkelingsprocessen. Design thinking kan echter ook ingezet worden in vele andere disciplines. De belangrijkste voordelen van de design thinking mindset zijn namelijk dat...

Lees meer

Klantcase: Vepymo en Kipster

MarketingMakkers kreeg vanuit Vepymo de vraag om mee te denken over hoe Vepymo haar bedrijf gaat presenteren in een stand, tijdens de opening van Kipster. Kipster, de meest dier- en milieuvriendelijke kippen- én hanenboerderij ter wereld, werd vrijdag 15 september...

Lees meer

Nuchtere kijk op de zwarte cross

Anders dan anders. Geen politiek correcte teksten. Niet te serieus en gewoon zeggen waar het op staat. Een prachtig voorbeeld van je klant kennen en op de juiste manier benaderen: precies hoe de doelgroep het graag ziet. De slogan van dit jaar past dan ook perfect bij...

Lees meer

Vertel-een-vriend-campagne

Een vertel-een-vriend actie is in veel situaties een effectieve manier om nieuwe klanten te krijgen. Maar verrassend genoeg zit het grootste effect van deze campagnes ‘m niet in acquisitie maar juist in retentie! Vertel-een-vriend actie: Een bestaande klant krijgt...

Lees meer

Blijven verrassen!

Dat er geen betere reclame dan is mond-tot-mond reclame, hoeven we u niet meer te vertellen. Tevreden klanten zijn je immers je beste verkopers, toch? Hier zijn wij het echter niet helemaal mee eens. Of beter gezegd, deze uitspraak willen we iets nuanceren. Bij...

Lees meer