De arbeidsmarkt is krapper dan ooit, da’s niks nieuws. Vooral in bepaalde branches lijkt het onmogelijk om goed personeel te vinden. Toch kan het wel. Hoe? Niet met recruitmentbureaus. Maar op eigen kracht met goede arbeidsmarktcommunicatie. Maak je organisatie onweerstaanbaar voor talent met strategische employer branding.

Creëer een sterk werkgeversmerk

Goede kandidaten zijn niet op zoek naar een baan, die krijgen aanbod genoeg. Om talenten toch te overtuigen de overstap naar jouw bedrijf te maken, moet je ze inspireren en verleiden tot een sollicitatie. Mensen zeggen namelijk niet zomaar hun baan op omdat ze een ludieke oproep op Facebook of in de weekkrant hebben gezien.

Mensen switchen omdat een werkgeversverhaal ze inspireert, de bedrijfscultuur ze aanspreekt of omdat ze weten dat een bedrijf zinvolle, maar ook leuke dingen doet.

Vertel daarom op krachtige wijze jouw verhaal aan de markt en ze komen vanzelf op je af. Neem maar alvast een extra HR-medewerker aan: die sollicitaties zijn binnenkort niet meer bij te houden.

Dit is waarom employer branding beter werkt dan recruitment

  • Je investeert (langdurig) in de reputatie van je eigen bedrijf
  • Je wordt bekender bij jouw doelgroep: óók als ze niet solliciteren, ze zien je wel
  • Sollicitanten reageren vanwege jouw verhaal en delen jouw DNA
  • Nieuwe medewerkers passen beter en blijven langer
  • De trots van huidige medewerkers wordt vergroot

Hulp van employer branding tot werving

Het doet ons pijn als we horen dat bedrijven omzet mislopen omdat ze te weinig personeel hebben en ze soms zelfs een ‘nee’ moeten verkopen aan hun droomklanten. Stop met het tevergeefs geld spenderen aan wervingsbureaus die personeel aandragen dat niet over de juiste kwaliteit beschikt. Laten we gaan voor een employer brand om op de lange termijn op te kunnen bouwen. Wij helpen jou met het opzetten van een inspirerend werkgeversmerk, het bepalen van jouw strategie  rondom arbeidsmarktcommunicatie en het daadwerkelijk werven van personeel met bijvoorbeeld wervingscampagnes en activerende vacatureteksten.

Vertel ons jouw situatie, dan komen wij met een persoonlijke aanpak. Op basis van jouw verhaal, behoeften en wensen gaan wij op zoek naar wat jouw ideale kandidaat inspireert en bepalen we hoe we diegene kunnen overtuigen. Met een strategische aanpak creëren we een werkgeversmerk waar huidige én potentiële werknemers bij willen horen. Hiermee verschijnen we op het netvlies van talent dat jouw bedrijfs-DNA ademt. Personeelstekort staat binnenkort niet meer in jouw woordenboek.

Duurzaam personeelsbeleid: dé key voor werknemersbehoud

Een sterk employer brand is goed voor het werven van nieuwe medewerkers. Maar vergeet je huidige collega’s niet. Want het behouden van mensen is goedkoper dan het werven van nieuwe. Duurzaam personeelsbeleid dus. En daarbij draait het allemaal om goed werkgeverschap.

Want hoe zit het met de medewerkersbetrokkenheid, de werkcultuur en -sfeer, welke kritieken leven er en wat zijn redenen waarom mensen vertrekken? En als je de antwoorden hierop weet, in hoeverre zijn die écht betrouwbaar? Want even tussen ons: veel mensen durven binnen de organisatie vaak niet 100% eerlijk te zijn over wat ze dwarszit. En bij ons wel. Dus ga voor een uitgebreide, échte analyse van jouw werkgeverschap en laat je adviseren hoe jij ervoor zorgt dat jouw werknemers niet meer anders willen.

Waarom 90% van campagnes niet slaagt en wat wél werkt

  • Van werkgeversmerk naar sterke teksten
    Waarom wervingscampagnes 9 van de 10 keer niet slagen? Omdat de tekst niet pakkend genoeg was. Dat is écht een vak apart, dus laat dat maar gewoon aan ons over. Wij vertalen jouw werkgeversverhaal door naar een aansprekende werken-bij-pagina op je website, krachtige vacatureteksten en advertentieteksten die iedereen laat stoppen met scrollen.
  • Een middelenplan dat werkt
    Hoe is jouw ideale werknemer te vinden? Niet met random adverteren: we zetten alleen de middelen in die effect hebben. Van banenmarkten en social media advertenties op de juiste kanalen, tot lokale krantjes. En van video en guerrilla-acties tot aandraagbonussen: wij gaan voor de wervingsaanpak die bij jou past.
  • Jouw huidige medewerkers als wervingsmiddel
    Wij helpen je niet alleen met aantrekken van talent, maar vertellen ook hoe je het best je medewerkers kunt behouden. Want wist je dat je huidige medewerkers hét belangrijkste kanaal zijn in de zoektocht naar personele versterkingen? Zij zijn de ambassadeurs van jouw bedrijf. Potentiële werknemers geloven een gezicht eerder dan een bedrijfslogo. Maak hier dus gebruik van en benut deze kansen.

Wordt jouw tekort aan werknemers verleden tijd?

Staat jouw employer brand als een huis en is het ons gelukt al jouw vacatures  in te vullen? Toppertje! Met goede arbeidsmarktcommunicatie heb je namelijk langdurig geïnvesteerd in jouw werkgeversmerk. Hier zul je ook jaren later nog de vruchten van plukken. Wil je langdurig met ons aan de slag voor jouw werkgeversmerk, of heb je nog andere vraagstukken die je bezighouden? Daag ons uit! Wij gaan graag met je aan de slag voor bijvoorbeeld een websitetraject, online strategie of contentstrategie.

Plan een adviesgesprek in met Anouk

Als een kameleon verplaatst Anouk zich in verschillende doelgroepen en begrijpt direct wat potentiële werknemers zoeken in een werkgever. Met haar strategische kijk zet ze een employer brand neer dat onweerstaanbaar is voor toptalent in jouw branche.

Maak kennis met Anouk Bos

Creatief marketingstrateeg