Iedere organisatie heeft een uniek verhaal, en wij doen niets liever dan dit verhaal goed verwoorden en in beeld brengen. Zo ook voor PVH Logistics, het logistieke hart achter iconische modemerken Tommy Hilfiger en Calvin Klein. In elk deel van het DNA schuilen mooie kansen voor creatieve en doeltreffende communicatieoplossingen: die geven we maar al te graag meer zichtbaarheid! PVH vroeg ons als marketingpartner aan de slag te gaan met verschillende vraagstukken.

Wij zorgden voor:
✓ Interne communicatie
✓ Arbeidsmarktcommunicatie
✓ Een corporate video-idee
✓ Branding van evenementen
✓ Design

Arbeidsmarktcommunicatie: werken in mode met échte collega’s

Om talenten te overtuigen de overstap naar jouw bedrijf te maken, moet je ze inspireren en verleiden tot een sollicitatie. Hoe? Door met employer branding op krachtige wijze jouw verhaal aan de markt te vertellen en een inkijkje te geven in jouw bedrijfscultuur.

Het unieke verhaal van PVH gaat niet alleen over mode, maar vooral over de mensen die deze mode tot leven brengen. PVH biedt een werkplek waar diverse culturen samenkomen, gedreven door één doel: het leveren van kwalitatieve mode, met zorg en precisie. Daarbij vertaalt de glitter en glamour van mode zich door naar de bedrijfsvloer: werken met kleding is schoon en lichamelijk minder inspannend. Dát is hoe PVH zich onderscheidt van menig ander logistiek bedrijf.

Dit alles vingen we een creatief concept dat de basis vormt voor alle arbeidsmarktcommunicatie: Working in Fashion. Onderdeel hiervan waren een social mediacampagne en een eigen vacaturewebsite (workinginfashion.nl), met échte beelden en échte mensen. Zij geven zelf een realistisch inkijkje in het werken bij PVH.

Corporate video: what’s going on in that big black box?

In een bedrijfsvideo wil je méér vertellen dan alleen wie je bent en wat je doet. Met een bedrijfsvideo ga je de diepgang in, breng je het juiste gevoel over en vertel je wáárom je doet wat je doet. Bij PVH bleek het belangrijker dan bij welk bedrijf dan ook om hun bedrijfsverhaal uit de abstractheid te halen: want wat gebeurt er eigenlijk in die ‘grote zwarte dozen’, zoals de omgeving de hallen van PVH weleens gekscherend noemt?

Daarom creëerden we een videoconcept dat verder gaat dan een standaard bedrijfspresentatie: een spannende weergave van een uniek bedrijf. Want wat blijkt: in die grote zwarte doos bevinden zich nog meer dozen! En nog veel belangrijker: de mensen die dag in dag uit passievol zorg dragen voor al die dozen.

Check die corporate video hier

Wij lieten zien dat PVH een bedrijf is dat méér is dan een kledingdistributeur. Het is een bedrijf vol innovatie, samenwerking en sfeer. Een bedrijf dat ontzettend trots is op het harde werk, de passie en de toewijding van ál hun medewerkers. Zij zijn de mensen in die grote zwarte doos. Zij zorgen er dagelijks voor dat andere mensen kunnen genieten van hun favoriete Tommy en Calvin producten. En het resultaat? Een inspirerende weergave van PVH’s dynamische en nooit stilstaande wereld, in een video die breed inzetbaar is!

Interne communicatie: alle neuzen dezelfde kant op

Een ander vraagstuk van PVH was het versterken van de interne communicatie. Intern beginnen is ten slotte extern winnen. We lanceerden een interne nieuwsbrief en narrowcastingsysteem; de Workflow. De Workflow is speciaal ontworpen om medewerkers regelmatig te voorzien van belangrijke informatie, nieuwtjes, successen en zelfs weekendtips! Het is -gelukkig- niet alleen een kwestie van zenden: deze interne communicatiekanalen zijn een perfecte manier om het gesprek met elkaar aan te gaan.

Een interne nieuwsbrief geeft namelijk de kans om medewerkers naar hun mening te vragen, feedback te krijgen of vragen te stellen. Dé manier om een open cultuur te creëren vol vertrouwen en verantwoordelijkheidsgevoel.

De kracht van een goede samenwerking

Wij zijn megatrots op onze samenwerking met PVH, waarbij we niet alleen het externe merkbeeld hebben versterkt, maar ook hebben bijgedragen aan meer verbondenheid in het team. Samen laten we zien hoe belangrijk interne én externe communicatie is. En daarom zijn we des te trotser dat we deze mooie samenwerking door mogen zetten als vaste marketingpartner van PVH. Dus hou je maar vast: er komen nog veel meer mooie dingen aan!

Zeg je arbeidsmarktcommunicatie, dan zeg je Sayenne

Marketing- en communicatieadviseur

Deze alleskunner is altijd in de weer. Tekstschrijven, conceptcreatie, creatieve ideeën spuien of projecten managen: ze draait haar hand er niet voor om en schakelt razendsnel tussen alle opdrachten en afspraken.

Maak kennis met: Sayenne Hermans

Marketing- en communicatieadviseur