Je wil niet altijd wachten tot je website vanzelf hoog scoort op relevante zoektermen. Ongeduld, snel resultaat nodig of gewoon kiezen voor de easy way, zeg het maar. Met zoekmachine advertenties (SEA) betaal je om bovenaan te verschijnen bij relevante zoekwoorden die je doelgroep intikt. Oftewel: direct goede posities in Google, meer websiteverkeer en dus meer leads. Tijd om te vlammen!

Zo werkt SEA voor jou

Met Google Ads scoor jij helemaal bovenaan als resultaat bij zoektermen die je doelgroep intikt. Nog bóven de organische (en dus volgens Google de meest relevante) websites. Een snelle en gemakkelijke manier om hoog te scoren dus. Lekker toch? Vervolgens betaal je per klik, en dus per websitebezoeker. Oftewel: een erg efficiënte en resultaatgerichte manier om je doelgroep te bereiken.

1. Zoekwoorden-onderzoek

Met wat hulp van tools ontdekken we relevante en kansrijke zoekwoorden die passen bij jouw business. De aanknopingspunten voor je ads!

2. Google Ads account

We zetten jouw account op, stellen campagnes en advertentiegroepen in, en schrijven de beste advertenties om die zoekers te triggeren om te klikken.

3. Conversiemetingen

We stellen de meetbaarheid in, zodat we resultaatgericht te werk gaan en inzichtelijk hebben wat elke lead én elke euro oplevert.

4. Let’s go!

Stilzitten? Nah. We houden jouw account scherp in de gaten. We monitoren en optimaliseren jouw campagnes continu voor het beste resultaat.

Dit zijn de voordelen van SEA

  • Snel en meetbaar resultaat
  • Betaal per klik en dus per websitebezoeker
  • Richt advertenties op een specifieke (en dus jouw) doelgroep
  • Dankzij data kunnen we de advertenties blijven optimaliseren

SEA of SEO?

Lijkt op elkaar, hè? Het resultaat ook: met zowel SEA als SEO verbeter je je vindbaarheid in de zoekmachine. Maar het verschil zit ‘m in de manier waarop je bezoekers naar je website trekt. Met SEA betaal je voor elke bezoeker. Bij SEO niet.

Want bij SEO optimaliseer je de website op het gebied van techniek en content, zodat dit goed scoort bij de organische (gratis) posities. Maar dat gaat niet over één nacht ijs: het vraagt om veel optimalisatie-uren en het resultaat vergt een lange adem. Daar tegenover staat dat je met SEA juist direct resultaat ziet. Wat onze voorkeur heeft? Dat is afhankelijk van je online strategie, maar wat ons betreft kunnen ze gemakkelijk hand in hand. Graag zelfs.

Plan een adviesgesprek in met Femke

Deze expert weet alles van zoekmachines. En dus hoe jij daar gevonden wordt. Ze inventariseert met jou alle opties en komt tot een plan waardoor jij binnen no time profiteert van alle online zichtbaarheid.

Femke Hegger

Online marketingadviseur