Klantcase: Schuifwanden.nl

Een verdubbelde opbrengst dankzij een nieuwe website
Een geheel op maat gemaakte schuifdeurkast die je zelf kunt bestellen en monteren: ideaal! Om nóg meer handige harry’s en interieurlovers te bereiken, kwam Schuifwanden.nl naar ons toe met de vraag om hun webshop in een nieuw jasje te steken. Met als grote doel: omzetgroei. Meer dan een jaar geleden gingen we met deze opdracht aan de slag en inmiddels zijn de eerste resultaten zichtbaar. Die resultaten schuiven wij zeker niet onder stoelen, banken of achter een deur. Integendeel: we delen ze graag met jullie!
 

Wij zorgden voor:

  • Marketingstrategie
  • Huisstijl
  • Websitedesign
  • Copy
  • Beeldregie
  • Contentstrategie

Maar eerst: onze aanpak

Resultaat komt er niet zomaar. We zijn gestart met een traject om tot de juiste aanpak te komen. Samen met Schuifwanden.nl hebben we hun doelen, kernwaarden en doelgroepen vastgesteld. Daarnaast hebben we een concurrentieanalyse uitgevoerd en de customer journey in kaart gebracht. Al deze informatie vormde de basis voor de nieuwe website, met als kernboodschap: Zelf bestellen en monteren: iedereen kan het. Daarnaast kregen we inzicht in belangrijke elementen die niet mochten ontbreken op de vernieuwde website. Dit waren onder andere:

 

  • Een gebruiksvriendelijk bestelproces;
  • Een ruim aanbod aan inspiratie;
  • De mogelijkheid tot het aanvragen van stalen;
  • Een grotere betrouwbaarheid d.m.v. reviews;
  • Duidelijke (meet)instructies.

Het oog wil ook wat

Een nieuw uiterlijk voor de webshop, vraagt om een nieuwe huisstijl. Hans maakte hiervoor een nieuw logo- en huisstijldesign. Gebaseerd op de kleuren van de oude webshop, maar met een frisse uitstraling. Dit vertaalde hij door naar een websitedesign, gericht op gebruiksvriendelijkheid en op basis van door LK Digital gemaakte wireframes. Vervolgens ging internetbedrijf Forwart hiermee aan de slag voor de technische realisatie.

Ondertussen hielden wij ons bezig met de contentregie voor op de website: veel teksten en beelden hebben de revue gepasseerd. De teksten voor de website werden geschreven op basis van een zoekwoordanalyse, uitgevoerd door LK Digital. Dit zorgt ervoor dat Schuifwanden.nl zo goed mogelijk vindbaar is onder zoektermen die de doelgroep gebruikt. En ja, je leest het goed: Bij dit project zijn meerdere partijen betrokken. Wij namen het projectmanagement en de communicatie met LK Digital, Forwart en de Schuifwanden.nl voor onze rekening. Deze soepele samenwerking resulteerde erin dat de nieuwe webshop in februari 2021 live ging.

Meer lezen over een nieuwe visuele uitstraling? Lees nu hoe wij het vernieuwde Gasthoês in Horst van een verfrissende huisstijl voorzagen.

Contentstrategie

Nieuwe gebruiksvriendelijke website? Check! Tijd om dit aan het grote publiek te verkondigen. Om meer merkbekendheid bij de doelgroep te verkrijgen, hebben we ervoor gekozen de focus te leggen op inspiratie door middel van content. De doelgroep is immers zoekende naar slimme opbergmogelijkheden, en die oplossing bieden wij precies op de plek waar zij die zoeken. Dit doen we in beeld via Pinterest, Facebook en Instagram en in tekst via blogs, waar we opbergtips delen aan de hand van belangrijke zoekwoorden. Hiermee genereren we zoveel mogelijk verkeer naar de website, waar we vervolgens de geïnteresseerde bezoeker informeren over het aanbod en we ze hopelijk sturen naar een aankoop.

De plaatsing van deze content neemt Schuifwanden.nl ondertussen zelf voor haar rekening. Maar wij kijken met regelmaat mee over de schouder om te analyseren wat er gebeurt en te adviseren wat beter kan. Wat dacht je bijvoorbeeld van Pinterest: waar het toepassen van de juiste zoekwoorden en goed beeldmateriaal ondertussen al heeft geresulteerd in meer dan 600.000 weergaven per maand!

42% meer bestellingen en 104% meer omzet

Onze contentstrategie heeft ervoor gezorgd dat het organisch (gratis) verkeer naar de nieuwe website met +31% is gestegen ten opzichte van het jaar ervoor met de oude webshop. En uiteindelijk het allerbelangrijkste: de websitebezoeken zijn kwalitatiever geworden. Want niet alleen de bezoekduur en het aantal pagina’s dat per sessie bezocht wordt is vergroot, er zijn +42% meer bestellingen geplaatst en de omzet is gegroeid met +104%. En daar gaat het uiteindelijk om! “We hebben het gehele traject met MarketingMakkers positief ervaren. We hebben samen een mooi concept neergezet met een eerlijk verhaal. Nu aan ons om dit verder uit te rollen in de markt.”

Maar we zijn er nog niet!

De vernieuwde webshop staat en de eerste positieve resultaten zijn binnen. Maar dat betekent niet dat onze taak erop zit. Wij werken nog steeds nauw samen met Schuifwanden.nl en dragen onze marketingkennis aan hen over, zodat meer en meer werkzaamheden intern opgepakt kunnen worden. We sturen blijvend de website bij door beeld en tekst te updaten aan de hand van de laatste ontwikkelingen en houden alle marketingkanalen scherp in de gaten. Op naar de volgende verdubbeling van de opbrengst!

In co-creatie met:

  • LK Digital – Digital marketing
  • Forwart – websiterealisatie

Maak kennis met: Anouk Bos

Schrijfster van deze blog én projectmanager van dit project

Anouk is creatief marketingstrateeg en krijgt er energie van om klanten te helpen met hun vraagstukken. Van het bedenken van nieuwe ideeën tot het in de puntjes verzorgen van de uitvoering. Met enthousiasme, creativiteit, een vlotte pen en een flinke dosis humor gaat ze ieder project te lijf.