Laten uitbesteden van contentcreatie is gemakkelijk. Maar als iemand binnen jouw organisatie het leuk vindt om dit op te pakken, dan doe je het toch lekker zelf? Jullie weten ten slotte als geen ander wat er speelt binnen jouw bedrijf. Pas dan wel op voor tunnelvisie: wat voor jouw organisatie allemaal logisch lijkt om te delen, kan voor de buitenwereld uit de lucht komen vallen. Of misschien mist je doelgroep wel info waar je zelf nooit aan gedacht had. Voorkom dat je waardevolle klanten verveelt (en verliest) met content waar ze niet op zitten te wachten. Laat ons een frisse blik werpen op jouw content.

Til jouw content naar een hoger level

Wij zetten de bril van jouw doelgroep op en kijken vanuit hun ogen naar jouw bestaande content. Is deze wel op ons gericht, snappen we wat er staat, is de informatie actueel en is er één lijn te ontdekken? Ook letten we op ontbrekende content – wat mist er om je doelgroep nog beter van de juiste informatie te voorzien? We ontdekken de content gaps en geven advies hoe je deze het best op kunt vullen.

Daarnaast nemen we jouw concurrentie onder de loep om te ontdekken wat zij anders -misschien wel beter- doen dan jij. Vervolgens geven we contentadvies dat toegespitst is op jouw situatie en zal leiden tot doelgerichte verbeteringen. Leer van onze tips & tricks hoe je jouw doelgroep kan voorzien van de juiste content en een groter bereik kan creëren. Zet die oogkleppen af en ga voor meer succes!

Hoe ziet zo’n contentaudit eruit?

Stap 1: Vertel, vertel, vertel!

Eerst horen we graag aan wat zo’n beetje jouw situatie is. Welke kanalen zet je in, waar krijg je veel of weinig respons op, hoe ziet de contentproductie er bij jouw organisatie uit en wat zijn de zaken waar je nog wat meer aandacht aan wil besteden?

Stap 2: Van analyseren kun je leren

Vervolgens duiken wij weer achter onze bureaus en leggen de kansen en bedreigingen van jouw huidige content vast. Wij speuren jouw website, socials en andere middelen af en besteden de meeste aandacht aan de wensen die je in stap 1 aangaf.

Stap 3: Let’s train!

Vervolgens geven we je een persoonlijke training met tips & tricks, toegespitst op jouw situatie. Afhankelijk van jouw wensen herschrijven we je teksten of geven concrete voorbeelden mee. Alleen maar handige info om het in het vervolg zelf nóg beter te doen!

Toch geen zin om zelf content te maken?

Kan. Goede content produceren kost ook veel tijd. Onze gedreven content marketeers kunnen niet wachten om leuke, inspirerende of opvallende content voor jou te maken die past bij jouw contentstrategie. Of je nou met regelmaat een social media post wil laten maken, je het schrijven van blogs, interviews of artikelen uit handen wil geven of je geheel nieuwe webteksten wil laten schrijven: MarketingMakkers tot uw dienst!

Plan een kennismaking in met Nina

Met haar kritische blik, inlevingsvermogen en brede kennis over contentmarketing schrijft zij teksten waar je U tegen zegt en zorgt ze dat alles op het netvlies van de juiste doelgroep terecht komt.

Nina Brouwers

Marketing- en communicatieadviseur