De oude website van ICT-dienstverlener SAM Office was flink verouderd: deze bestond uit slechts een homepagina met beperkte info en had zelfs geen aparte pagina’s waarop hun diensten uitgelicht werden. Zonde, je eigen website is dé plek bij uitstek om jezelf online te presenteren. Het was dus duidelijk dat SAM Office toe was aan een frisse, informatieve en gebruiksvriendelijke website. Een website die het verhaal van SAM Office vertelt, een helder beeld schetst van hun dienstverlening en het gemakkelijk maakt voor klanten om contact op te nemen voor support. Samen met Internetbureau Forwart ontwikkelden we een gloednieuwe en moderne website, perfect passend bij het innovatieve karakter van SAM Office.

Wij zorgden voor:
✓ Merkverhaal
✓ Websitestructuur
✓ Wireframing
✓ Copywriting

Merkverhaal - raak ze in hun onderbuik

First things first: als basis voor een nieuwe website -en überhaupt voor een communicatiestrategie- is het essentieel om de kernwaarden en reden van bestaan van een onderneming boven tafel te krijgen. Want wát je doet weet je waarschijnlijk dondersgoed. Maar wáárom doe je dat? Door jouw eigen inspirerende verhaal te vertellen, krijgen potentiële klanten een beter of ander beeld van jouw bedrijf en raak je ze in hun onderbuik. Want daar zit dat gevoel waar bewust en onbewust ontzettend veel beslissingen mee worden gemaakt.

Door strategische sessies te organiseren met het volledige team van SAM Office, werden die kernwaarden en persoonlijke drijfveren steeds duidelijker. Deze inzichten goten we dit in het Golden Circle (waarom-hoe-wat) model van Simon Sinek, en zetten dit vervolgens om in een inspirerend merkverhaal: een sterke fundering om (een website) op te kunnen bouwen.

De boel structureren en uitschetsen

Volgende stap in de weg naar een nieuwe website: de websitestructuur. Een websitestructuur is de manier waarop de pagina’s van een website met elkaar verbonden zijn. Zie het als een plattegrond die bezoekers en zoekmachines helpt te navigeren en te begrijpen hoe de informatie op een website georganiseerd is. Samen met SAM Office benoemden we de categorieën van hun diensten en bepaalden welke subdiensten hieronder vallen, wat ook meteen het grootste onderdeel van de websitestructuur vormt.

Vervolgens werkten we deze pagina’s uit in wireframes. Een wireframe kun je zien als een bouwplan voor een pagina: het is een eenvoudige schets van hoe de inhoud en elementen op een webpagina worden georganiseerd. Denk aan de positie van teksten, afbeelding(en) en buttons.

De meeste aandacht ging hierbij uit naar de supportpagina: het bieden van ICT-support is namelijk een belangrijk onderdeel van de website. Zo kreeg de nieuwe huidige supportpagina een optie waarmee klanten direct een real-time sessie met een ICT-medewerker kunnen starten. Ook kunnen bezoekers direct actuele storingen en werkzaamheden checken én makkelijk en snel inloggen in het ticketsysteem van SAM Office.

Dit kant-en-klare pakketje, bestaande uit een strategisch uitgedachte websitestructuur en heldere wireframes, overhandigden we zo aan Forwart. Die konden hiermee direct aan de slag om dit te verwerken in een webdesign en uiteindelijk technisch werkbaar te maken.

Website-inhoud: gelikte copy met het merkverhaal als rode draad

Maar een website zonder goede inhoud is als een boek zonder woorden: een mooi, maar leeg omhulsel zonder inhoud. Daarom schreven wij websiteteksten op basis van de input en knowhow van SAM Office. Om de dienstverlening van SAM Office extra overtuigingskracht bij te zetten, schreven we ook een aantal klantervaringen uit op basis van interviews. Dit resulteerde in overtuigende teksten vol bewijs, gericht op de doelgroep en mét het merkverhaal als rode draad.

Met al onze online kennis en inspirerende inhoud hebben we samen met Forwart binnen rap tempo een professionele website opgeleverd die de diensten en de boodschap van SAM Office perfect vertaalt. Schouderklopje voor ons allemaal!

Laat Femke eens door jouw website neuzen.

Het online en strategisch brein achter dit project

Femke weet precies waar jouw doelgroep op zoekt en weet hier als geen ander op in te spelen. Vervolgens zorgt ze ervoor dat jouw (nieuwe) website hier perfect op aansluit. Ze helpt je graag met het optimaliseren van jouw website of het strategisch inrichten van jouw nieuwe website. Want goede websites mogen gevonden worden!

Maak kennis met: Femke Hegger

Online marketeer