Personeel werven is een dingetje, al helemaal in de transport en logistiek. Dat voelde Van Leendert Transport ook. Zij waren klaar met tevergeefs oproepjes plaatsen in lokale krantjes en besloten het over een andere boeg te gooien: eentje die toen in 2017 nieuw en nogal gedurfd was. Ze vroegen ons namelijk om een creatieve online wervingscampagne te ontwikkelen. Het resultaat? Alle 9 vacatures zijn vervuld en we brachten een enorme trots teweeg bij de huidige medewerkers.

Wij zorgden voor:
✓ Creatief concept
✓ Copy
✓ Design

De ingrediënten van een creatieve wervingscampagne

Een succesvolle creatieve wervingscampagne kent twee cruciale onderdelen: een krachtige boodschap en doeltreffende verspreiding. Onze verantwoordelijkheid lag in deze case bij dat eerste stukje. Wij bedachten een opvallende boodschap als basis van het creatieve concept, namelijk: ‘Bij Van Leendert Transport toeter je als een kind daar om vraagt.’ Kinderen houden ten slotte de magie van grote vrachtwagens in ere. Met deze herkenbare situatie spelen we in op de emotie en trots van chauffeurs. En daarmee raakten we de juiste (gevoelige) snaar: we wisten de passie die het team van Van Leendert voor hun vak voelt precies onder woorden te brengen.

Zo zorgde de combinatie van humor en authenticiteit voor veel aandacht en een overweldigend aantal reacties. Dit zijn namelijk de belangrijkste factoren om de doelgroep in deze branche te raken. En wat werkt, dat werkt. Dus vanzelfsprekend werd dit creatief concept de basis voor nog meer succesvolle wervingscampagnes voor diverse functies bij Van Leendert.

Het resultaat: een sterk werkgeversmerk in de regio

De sollicitaties stroomden binnen en binnen enkele weken waren alle 9 openstaande vacatures ingevuld. Sommige sollicitanten stonden zelfs aan de poort! Daarnaast hebben we de trots die medewerkers en vrienden van Van Leendert voelen kunnen versterken en naar buiten gebracht. Van Leendert Transport heeft een sterk werkgeversmerk en is een organisatie waar zowel klanten als medewerkers bij willen horen.

“MarketingMakkers en Sociaal Kapitaal hebben op een creatieve manier onze vacatures onder de aandacht gebracht. Hierop hebben we een groot aantal reacties ontvangen. Op dit moment zijn door deze Facebookacties alle vacatures vervuld. Kortom: Sociaal Kapitaal en MarketingMakkers zijn waardevolle partners om je bedrijf onder de aandacht te brengen.”

Marleen van Leendert - Eigenaresse Van Leendert Transport

In samenwerking met:

Zeg je wervingscampagnes, dan zeg je Berton

Het creatieve brein achter deze campagne

Wervingscampagnes met lef: dát is waar Bertons hart sneller van gaat kloppen. Hij begrijpt direct wat potentiële werknemers zoeken in een werkgever en speelt daarop in met een opvallende en inspirerende boodschap. Met zijn strategische kijk weet hij wat ervoor nodig is om een sterk employer brand neer te zetten.

Maak kennis met: Berton van Rens

Adviseur en operationeel directeur