Berton van Rens Msc.


Consultant & Partner

#brandbuilder #missie-master #engineer #designthinker #lifelonglearner #thinkbig #neversettle #globetrotter

Berton zet mensen in vuur en vlam met motiverende businessdoelen, inspirerende missie-statements en vlijmscherpe positioneringen en proposities. Deze brand builder heeft het creëren van aantrekkelijk verhalen rondom bedrijven, diensten en producten tot kunst verheven. Berton ademt groei en beschikt over een sterk analytisch vermogen en een enorme leergierigheid. Met zijn technische en bedrijfskundige achtergrond is Berton allesbehalve een klassieke marketeer.

Road to MM
Na zijn Bachelor Werktuigbouwkunde en Master Innovation Management aan de Technische Universiteit Eindhoven studeerde hij af bij The Next Organization; een marketing en sales consultancybureau in Bussum. Tijdens zijn masterscriptie onderzocht hij samen met techbedrijven als ASML, DSM, Philips en Océ Canon, de relatie tussen design thinking en sales performance van verkopers in technische B2B omgevingen. Tijdens een internationaal MBA-semester in Taipei (Taiwan) ontdekte hij zijn passie voor reizen. Na anderhalf jaar dienstverband als trainee bij The Next Organization, startte Berton in november 2016 zijn loopbaan als marketingadviseur bij MarketingMakkers. Enkele maanden later stond hij in de finale van het Grootste Marketing Talent van Nederland 2017. In 2018 werd Berton mede-eigenaar van MarketingMakkers.

Berton van Rens Msc.


Business Consultant & Partner

#brandbuilder  #missie-master  #engineer  #designthinker    #lifelonglearner  #thinkbig  #neversettle  #globetrotter

Berton zet mensen in vuur en vlam met motiverende businessdoelen, inspirerende missie-statements en vlijmscherpe positioneringen en proposities. Deze brand builder heeft het creëren van aantrekkelijk verhalen rondom bedrijven, diensten en producten tot kunst verheven. Berton ademt groei en beschikt over een sterk analytisch vermogen en een enorme leergierigheid. Met zijn technische en bedrijfskundige achtergrond is Berton allesbehalve een klassieke marketeer.

Road to MM
Na zijn Bachelor Werktuigbouwkunde en Master Innovation Management aan de Technische Universiteit Eindhoven studeerde hij af bij The Next Organization; een marketing en sales consultancybureau in Bussum. Tijdens zijn masterscriptie onderzocht hij samen met techbedrijven als ASML, DSM, Philips en Océ Canon, de relatie tussen design thinking en sales performance van verkopers in technische B2B omgevingen. Tijdens een internationaal MBA-semester in Taipei (Taiwan) ontdekte hij zijn passie voor reizen. Na anderhalf jaar dienstverband als trainee bij The Next Organization, startte Berton in november 2016 zijn loopbaan als marketingadviseur bij MarketingMakkers. Enkele maanden later stond hij in de finale van het Grootste Marketing Talent van Nederland 2017. In 2018 werd hij mede-eigenaar van MarketingMakkers.