Klantcase: Van Leendert Transport

Voor Van Leendert Transport ontwikkelde MarketingMakkers samen met Sociaal Kapitaal een aantal creatieve online wervingscampagnes. De combinatie van humor en authenticiteit zorgde voor veel aandacht en een overweldigend aantal reacties. Het resultaat? Alle vacatures (9) zijn vervuld en de huidige medewerkers zijn trots om deel uit te maken van het Van Leendert-team.
Een succesvolle creatieve wervingscampagne kent twee cruciale onderdelen: een krachtige boodschap en doeltreffende verspreiding. MarketingMakkers was hierin verantwoordelijk voor het creatieve concept en ontwikkeling van de campagne. Onze partner Sociaal Kapitaal zorgde er met gerichte Facebook-targeting voor dat de doelgroep de advertentie onder ogen kreeg.
De boodschap van de eerste campagne: ‘Bij Van Leendert Transport B.V. toeter je als een kind daar om vraagt.’ Van Leendert houdt de magie van grote vrachtwagens in ere en wil zoveel mogelijk kinderen enthousiast maken voor dit mooie beroep.
Met deze campagne wisten we de passie die het team van Van Leendert voor het chauffeursvak voelt onder woorden te brengen en raakten we de gevoelige snaar bij honderden chauffeurs.
Wij geloven dat humor en authenticiteit belangrijke factoren zijn bij het raken van de juiste doelgroep. We ontwikkelden succesvolle wervingscampagnes voor diverse functies bij Van Leendert.
Het resultaat?
De sollicitaties stroomden binnen en binnen enkele weken waren alle openstaande vacatures ingevuld. Sommige sollicitanten stonden zelfs aan de poort. Tevens hebben we de trots die medewerkers en vrienden van Van Leendert voelen naar buiten kunnen brengen. Van Leendert Transport heeft een sterk werkgeversmerk en is een organisatie waar zowel klanten als medewerkers bij willen horen.
Marleen van Leendert over onze samenwerking
“MarketingMakkers en Sociaal Kapitaal hebben op een creatieve manier onze vacatures onder de aandacht gebracht. Hierop hebben we een groot aantal reacties ontvangen. Op dit moment zijn door deze Facebookacties alle vacatures vervuld. Kortom: Sociaal Kapitaal en MarketingMakkers zijn waardevolle partners om Van Leendert op social media onder de aandacht te brengen.”
Dankzij de combinatie van krachtige content en advertenties op social media met effectieve doelgroepselectie hebben wij al verschillende bedrijven kunnen helpen in de zoektocht naar goed personeel. Wij helpen bedrijven met het opzetten van een sterk werkgeversmerk en met krachtige, opvallende arbeidsmarktcommunicatie.
Wil jij ook zo’n opvallende wervingscampagne voor jouw bedrijf? Neem contact op met Berton: mail berton@marketingmakkers.nl of bel 077 – 205 75 80.
Een succesvolle creatieve wervingscampagne kent volgens ons twee cruciale onderdelen: een krachtige boodschap en doeltreffende verspreiding. MarketingMakkers was hierin verantwoordelijk voor het creatieve concept en ontwikkeling van de campagne. Onze partner Sociaal Kapitaal zorgde er met gerichte Facebook-targeting voor dat de doelgroep de advertentie onder ogen kreeg.
De boodschap van de eerste campagne: ‘Bij Van Leendert Transport B.V. toeter je als een kind daar om vraagt. Van Leendert houdt de magie van grote vrachtwagens in ere en wil zoveel mogelijk kinderen enthousiast maken voor dit mooie beroep.’
Met deze campagne wisten we de passie die het team van Van Leendert voor het chauffeursvak voelt onder woorden te brengen en raakten we de gevoelige snaar bij honderden chauffeurs.
Wij geloven dat humor en authenticiteit belangrijke factoren zijn bij het raken van de juiste doelgroep. We ontwikkelden succesvolle wervingscampagnes voor diverse functies bij Van Leendert.
Resultaat
Tientallen sollicitaties binnen één week en binnen een maand waren alle 7 de openstaande vacatures ingevuld. De sollicitanten stonden zelfs aan de poort.
Marleen van Leendert over onze samenwerking
“MarketingMakkers en Sociaal Kapitaal hebben op een creatieve manier onze vacatures onder de aandacht gebracht. Hierop hebben we een groot aantal reacties ontvangen. Op dit moment zijn door deze Facebook actie alle vacatures vervuld. Kortom: Sociaal Kapitaal en MarketingMakkers zijn waardevolle partners geweest om Van Leendert op social media onder de aandacht te brengen.”
Dankzij de combinatie van krachtige content en advertenties op social media met effectieve doelgroepselectie hebben wij al verschillende bedrijven kunnen helpen in de zoektocht naar goed personeel.