Scholenmarketing is helemaal ons ding. Daarom zijn we supertrots dat we al jaren vaste marketing- en communicatiepartner zijn van Dynamiek Scholengroep. Dynamiek vertegenwoordigt maar liefst 17 scholen in de gemeenten Horst aan de Maas en Venray. En net zoals Dynamiek Scholengroep haar leerlingen uitdaagt tot leren, daagt zij ons uit met verschillende vraagstukken op het gebied van communicatie. Hoe we daarmee helpen? Laten we duiken in een aantal highlights van de afgelopen tijd.

Wij zorgden voor:
✓ Brandvideo
✓ Websites
✓ Arbeidsmarktcampagnes
✓ Brandingscampagnes
✓ Vormgeving

1. Het ‘waarom’ vertalen naar een brandvideo

Als scholengroep is het belangrijk om één identiteit uit te dragen. Een identiteit die op iedere school een eigen invulling krijgt. Om dit verhaal tot leven te brengen, creëerden we samen met Studio Smelt een meeslepende brandvideo. We doken diep in het creatieve proces, ontwikkelden een dynamisch concept en schreven een inspirerend voice-over script.

Het resultaat? Een krachtige brandvideo waarin de kinderen zélf aan het woord komen. Ze delen hun gedachten over wat zij belangrijk vinden en wat ze zoeken in een school. In hun woorden weerspiegelen zich de beloftes van Dynamiek: een geloof in de potentie van elk kind en de ambitie om hen meer van de wereld te laten zien dan alleen de vier muren van een klaslokaal.

2. Websites die het verschil maken

De eerste indruk van een website vergeet je niet zomaar. Maar hoe zorg je er nou voor dat die eerste indruk een goede is? Het belangrijkste is dat je duidelijk laat zien wie je bent en wat jou onderscheidt ten opzichte van de rest. Daarom combineerden we in de website van Dynamiek Scholengroep een heldere structuur met een triggerende inhoud. Hierin legden we het ‘waarom’ van de organisatie vast en dit lieten we als rode draad door de website heen terugkomen.

Dynamiek heeft meerdere scholen met allemaal een eigen identiteit, maar met dezelfde visie. Om duidelijk te maken dat al deze scholen onder dezelfde koepel vallen, pasten we één wireframe en design toe op alle scholenwebsites. Maar uiteraard is elke school uniek. Daarom ontwikkelden we voor alle websites unieke content en pasten we het design aan aan de huisstijl van de school. Zo heeft elke school een écht eigen website die het online visitekaartje vormt.

3. Verrassende én succesvolle wervingscampagnes

De afgelopen jaren bedachten en creëerden we meerdere succesvolle arbeidsmarktcampagnes. Hoe? Met concepten die verrassen én de juiste snaar raken bij de doelgroep. Want het is belangrijk je te onderscheiden en te weten wat je doelgroep nodig heeft. Dat we weten hoe dit moet, zie je bijvoorbeeld in onze inspirerende campagne voor het werven van nieuwe directeuren.

Na dit succes mochten we nog een campagne ontwikkelen om geschikte kandidaten te werven voor deze lastig invulbare vacatures. Dit deden we met een campagne waarin medewerkers weer terug de schoolbanken in gaan. Niet voor de hand liggend, en daarom juist succesvol. En met succes: Dynamiek heeft deze campagne meerdere keren ingezet en daarmee nieuwe directeuren, leraren en stafleden gevonden!

Meer over werving en vacatures

4. Brandingscampagnes die voor zich spreken

Dynamiek wilde hun omgeving laten zien wat ze belangrijk vinden en waar ze voor staan. Dat laten we ons geen twee keer vertellen. Enthousiast doken we in de identiteit van Dynamiek en haalden we hun belangrijkste kernwaarden naar boven. Deze waarden vertaalden we naar verschillende succesvolle brandingscampagnes.

Zo kwamen we tot een brandvideo waarin oud-leerlingen hun basisschoolleerkrachten bedankten voor hun schooltijd. Hiermee wilden we leerkrachten laten inzien hoe belangrijk en waardevol hun vak is en welke (blijvende) impact ze maken op de leerlingen. Nu, en later als ze volwassen zijn. Win-win: Dynamiek Scholengroep uit hiermee één van hun belangrijkste kernwaarden én zo creëert Dynamiek Scholengroep als werkgever een positieve associatie bij toekomstige collega’s.

5. Vormgeving die je niet alleen ziet, maar ook voelt

Bij scholencommunicatie gaan inhoud en uiterlijk hand in hand. Want leerkrachten, kinderen en ouders houden van toffe vormgeving! Zo staken we de jaarverslagen in een nieuw jasje dat perfect past bij de identiteit van Dynamiek. Het resultaat? Een helder jaarverslag met alle belangrijke informatie op een overzichtelijke manier bij elkaar. Zo is lezen ineens een stuk leuker geworden!

Nog zo’n mooi voorbeeld is de Droompot. Hiermee reserveert Dynamiek een budget om innovatieve ideeën van leerlingen en medewerkers waar te kunnen maken. Dat betekent: laat je dromen horen en wie weet komen ze uit! Wij zorgden ervoor dat alle ideeën zichtbaar waren voor iedereen, door een Droompotmagazine te maken, dat we op een speelse en creatieve manier hebben vormgegeven. Ook gaven we een creatieve touch aan de brochure van Dynamiek om potentiële nieuwe leerlingen aan te trekken.

Een topsamenwerking, al zeggen ze zelf!

We verheugen ons nu al op alle leuke campagnes die we in de toekomst mogen ontwikkelen en vormgeven! Dynamiek Scholengroep zegt zelf het volgende over onze samenwerking:

“MarketingMakkers weet op een pakkende manier ons verhaal te vertellen en neer te zetten.  Ze denken mee en zijn onze critical friend waar het nodig is.” – Dorien Sommers, College van Bestuur Dynamiek Scholengroep

“Het mooie van de samenwerking met MarketingMakkers vind ik het samenwerken. Door samen te brainstormen komen we tot creatieve strategieën die telkens verrassend zijn en het gaat om co-creatie. Ik heb ook altijd het idee dat MarketingMakkers wat in mijn hoofd zit er gelikt uit laat komen. Dat kan ik zelf echt niet.” – Ellen van Kester, manager HR van Dynamiek Scholengroep

 

Werken met MarketingMakkers doen we al jaren! Korte lijnen, snel schakelen en meedenken vanuit onze visie kunnen ze als de beste! Ze weten onze brainstorm ideeën altijd om te toveren naar een concreet plan! Wat ons betreft werken we nog jaren samen aan mooie en vernieuwende opdrachten.

Karen Joppen - Bestuurder Dynamiek Scholengroep

Plan een adviesgesprek in met Nina

Met haar aanstekelijke enthousiasme zet deze communicatieadviseur als geen ander jouw boodschap om in krachtige content die doelen bereikt.

Maak kennis met Nina Brouwers

Marketing- en communicatieadviseur