Klantcase: Cubetti

Ondernemer Willem Koenen benaderde ons met de vraag hoe hij zijn nieuwe producten in de markt kon zetten. Met wanddecoratie, gemaakt van resthout uit zagerijen, wil hij graag elementen uit de natuur bij mensen naar binnen brengen. De producten waren zo goed als klaar, dus tijd om de markt te veroveren en bij interieurarchitecten en -designers op het netvlies te komen. Wij zorgden ervoor dat zijn product een merk werd.

 

Merknaam & merkverhaal
Middels een positioneringssessie hebben wij allereerst met Willem gespard en naar boven gehaald waarom hij graag dit product op de markt wilde brengen. Zo werd het voor ons steeds duidelijker welke missie hij nastreeft en wat zijn visie is op de waarde van het product.

Met deze output zijn wij aan de slag gegaan en is uiteindelijk Cubetti benoemd tot merknaam voor de houten wanddecoratie. Een naam van Italiaanse komaf die letterlijk vertaald ‘blokjes’ of ‘kubussen’ betekent.

Deze naam dekt de lading van het product – de wanddecoratie bestaat immers uit houten blokjes – en de Italiaanse taal brengt een kwalitatieve en smaakvolle feeling met zich mee. Precies dat waar Willem naar op zoek was. De essentie van Cubetti hebben wij vervolgens verwoord in een brand story, opgebouwd vanuit de principes van de Golden Circle van Simon Sinek. We vertellen eerst waaróm Cubetti doet wat zij doet. Daarna komt pas aan bod wát er verkocht wordt.

We are Cubetti and we want everyone to enjoy the small things in life. Beauty is everywhere, and nothing is more beautiful than nature itself. In nature, nothing is perfect, and everything is perfect. Nature’s beauty creates feelings of appreciation and gratitude.

 

We believe that time spent in nature is never wasted. In nature you witness countless miracles, with every step you take. However, in a world that seems to turn faster and faster, people spend less and less time outside. We want people to admire nature again.

 

With Cubetti you bring a touch of nature to your interior.

 

Visuele vertaling
Cubetti betekent letterlijk ‘blokjes’. Het product is een herschepping van natuurlijke restmaterialen, verwerkt in modulair toepasbare wanddecoratiepanelen. Ieder paneel is authentiek door de bron, aard en leeftijd van het materiaal. Deze karakteristieken zijn vertaald naar een logo dat bestaat uit een vierkante basisvorm met een natuurlijke kern. De kern die ieder product – en tegelijkertijd iedere toepassing – uniek maakt. Onder het logo ligt een strak uitgelijnd grid dat past bij dedesignuitstraling van Cubetti. Het woord Cubetti is gebaseerd op zeven identieke vierkanten, uitgelijnd met een herkenbaar vignet.

 

 

Deze modulaire basis is zichtbaar aanwezig in de vlakverdeling van de huisstijl. Eenvoudig en ontdaan van onnodige versieringen. Het natuurlijke karakter van Cubetti panelen komt mooi tot zijn recht in sfeervolle beelden. De huisstijl vormt een podium waarop Cubetti helemaal tot de verbeelding spreekt.

 

Van product naar gevoel
Bij de lancering van het merk verkoopt Cubetti 19 verschillende soorten wanddecoratie. Deze bestaan allemaal uit verschillende houtsoorten, afwerking en formaten. Dit geeft ieder product een totaal andere look and feel. En precies dát gevoel hebben wij onder woorden gebracht. Met de wanddecoratie van Cubetti haal je namelijk niet alleen een eyecatcher in huis, je voegt emotie toe aan het interieur. Alle 19 producten hebben een eigen naam gekregen met een korte, pakkende omschrijving. Dit geeft de producten body en een eigen karakter.

 

 

Online visitekaartje
Wij hebben een website ontwikkeld die de huisstijl van Cubetti ademt en de natuurlijke kwaliteit van de producten goed naar voren brengt. Compact en krachtig. Dit online visitekaartje brengt de boodschap van Cubetti naar voren en biedt een duidelijke weergave van de producten die verkocht worden.

 

Ondernemer Willem Koenen, eigenaar van Cubetti, zegt over onze samenwerking:

“Met een pamperdoos met samples en allerlei ideeën kwam ik de eerste keer binnen bij de MarketingMakkers. Door goed te luisteren, tips te geven en de dialoog de goede richting op te sturen hebben Anouk, Berton, Hans en Niek mij ontzettend geholpen om Cubetti op verschillende manieren vorm te geven: op strategisch, grafisch en digitaal gebied hebben ze me snel en toegewijd ondersteund waardoor ik kon stoppen met ‘hokjesdenken’ en kon beginnen met ‘blokjesdenken’.”

 

Meer van onze campagnes bekijken? Lees hier over de positionering van Smaak! Venray

Kun jij ook hulp gebruiken bij de zichtbaarheid van jouw merk of project? Wij helpen jou graag! Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Ondernemer Willem Koenen benaderde ons met de vraag hoe hij zijn nieuwe producten in de markt kon zetten. Met wanddecoratie, gemaakt van resthout uit zagerijen, wil hij graag elementen uit de natuur bij mensen naar binnen brengen. De producten waren zo goed als klaar, dus tijd om de markt te veroveren en bij interieurarchitecten en -designers op het netvlies te komen. Wij zorgden ervoor dat zijn product een merk werd.

 

Merknaam & merkverhaal
Middels een positioneringssessie hebben wij allereerst met Willem gespard en naar boven gehaald waarom hij graag dit product op de markt wilde brengen. Zo werd het voor ons steeds duidelijker welke missie hij nastreeft en wat zijn visie is op de waarde van het product.

Met deze output zijn wij aan de slag gegaan en is uiteindelijk Cubetti benoemd tot merknaam voor de houten wanddecoratie. Een naam van Italiaanse komaf die letterlijk vertaald ‘blokjes’ of ‘kubussen’ betekent.

Deze naam dekt de lading van het product – de wanddecoratie bestaat immers uit houten blokjes – en de Italiaanse taal brengt een kwalitatieve en smaakvolle feeling met zich mee. Precies dat waar Willem naar op zoek was. De essentie van Cubetti hebben wij vervolgens verwoord in een brand story, opgebouwd vanuit de principes van de Golden Circle van Simon Sinek. We vertellen eerst waaróm Cubetti doet wat zij doet. Daarna komt pas aan bod wát er verkocht wordt.

We are Cubetti and we want everyone to enjoy the small things in life. Beauty is everywhere, and nothing is more beautiful than nature itself. In nature, nothing is perfect, and everything is perfect. Nature’s beauty creates feelings of appreciation and gratitude.

 

We believe that time spent in nature is never wasted. In nature you witness countless miracles, with every step you take. However, in a world that seems to turn faster and faster, people spend less and less time outside. We want people to admire nature again.

 

With Cubetti you bring a touch of nature to your interior.

 

Visuele vertaling
Cubetti betekent letterlijk ‘blokjes’. Het product is een herschepping van natuurlijke restmaterialen, verwerkt in modulair toepasbare wanddecoratiepanelen. Ieder paneel is authentiek door de bron, aard en leeftijd van het materiaal. Deze karakteristieken zijn vertaald naar een logo dat bestaat uit een vierkante basisvorm met een natuurlijke kern. De kern die ieder product – en tegelijkertijd iedere toepassing – uniek maakt. Onder het logo ligt een strak uitgelijnd grid dat past bij dedesignuitstraling van Cubetti. Het woord Cubetti is gebaseerd op zeven identieke vierkanten, uitgelijnd met een herkenbaar vignet.

Deze modulaire basis is zichtbaar aanwezig in de vlakverdeling van de huisstijl. Eenvoudig en ontdaan van onnodige versieringen. Het natuurlijke karakter van Cubetti panelen komt mooi tot zijn recht in sfeervolle beelden. De huisstijl vormt een podium waarop Cubetti helemaal tot de verbeelding spreekt.

 

Van product naar gevoel
Bij de lancering van het merk verkoopt Cubetti 19 verschillende soorten wanddecoratie. Deze bestaan allemaal uit verschillende houtsoorten, afwerking en formaten. Dit geeft ieder product een totaal andere look and feel. En precies dát gevoel hebben wij onder woorden gebracht. Met de wanddecoratie van Cubetti haal je namelijk niet alleen een eyecatcher in huis, je voegt emotie toe aan het interieur. Alle 19 producten hebben een eigen naam gekregen met een korte, pakkende omschrijving. Dit geeft de producten body en een eigen karakter.

 

Online visitekaartje
Wij hebben een website ontwikkeld die de huisstijl van Cubetti ademt en de natuurlijke kwaliteit van de producten goed naar voren brengt. Compact en krachtig. Dit online visitekaartje brengt de boodschap van Cubetti naar voren en biedt een duidelijke weergave van de producten die verkocht worden.

 

Ondernemer Willem Koenen, eigenaar van Cubetti, zegt over onze samenwerking:

“Met een pamperdoos met samples en allerlei ideeën kwam ik de eerste keer binnen bij de MarketingMakkers. Door goed te luisteren, tips te geven en de dialoog de goede richting op te sturen hebben Anouk, Berton, Hans en Niek mij ontzettend geholpen om Cubetti op verschillende manieren vorm te geven: op strategisch, grafisch en digitaal gebied hebben ze me snel en toegewijd ondersteund waardoor ik kon stoppen met ‘hokjesdenken’ en kon beginnen met ‘blokjesdenken’.”

 

Kun jij ook hulp gebruiken bij de zichtbaarheid van jouw merk of project? Wij helpen jou graag! Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.