Blij met je website? Top. Maar wedden dat ‘ie nog beter kan presteren? Geen zorgen, daarvoor is een nieuwe website niet altijd nodig: met slimme optimalisaties en een snufje CRO komen we al een heel end. Wil je meer aanvragen via je website, kan de gebruiksvriendelijkheid op mobiel wel wat beter of is het design niet van deze tijd? Say no more: wij kunnen niet wachten om het aan te pakken. 

Data als basis voor website-optimalisaties

Zodra je website live is, betekent dit -helaas- niet dat je er geen omkijken meer naar hebt. Eigenlijk begint het feestje dan pas echt. Want zorgen dat je website actueel blijft en optimaal presteert is een continu proces. Doorlopend meten, verbeteren en testen zorgt ervoor dat bezoekers ook daadwerkelijk die acties op je website uitvoeren die jij voor ogen hebt. 

 

Is de meetbaarheid op je website goed ingericht? Mooi. Dan verzamel je steeds meer info over het gedrag van je bezoekers. En die inzichten gebruik je om de boel nóg beter en slimmer te maken. Want je kunt de tofste campagnes draaien en bakken verkeer naar je website trekken, maar als bezoekers daar vastlopen, afhaken of niks doen, dan mis je de opbrengst. Sterker nog: dan lekt je campagnebudget weg zonder resultaat. 

Meer zichtbaarheid én meer conversie

Meedoen is belangrijker dan winnen? Dat geldt niet bij Google en AI-search. Je wil gewoon gevonden én gekozen worden. Met slimme SEO– en GEO-optimalisaties zorgen we dat je goed scoort in Google zoekresultaten én benoemd wordt in AI-antwoorden.  

Hoe we dat doen? Door content, snelheid en techniek te verbeteren volgens de nieuwste ontwikkelingen. Wij volgen de trends, testen de nieuwste tools en draaien aan de juiste knoppen. En ja, we snappen dat jij daar niet altijd van op de hoogte bent. Wij wel, dus laat dat lekker aan ons over. Moet jij eens opletten hoeveel meer websitebezoekers jij krijgt. 

Haal meer rendement uit jouw website met CRO

Als de bezoekers eenmaal binnenstromen, begint het echte werk: conversie. Oftewel: een contactopname of verkoop op je website. Want wat heb je aan veel verkeer als niemand iets doet? Dan komt CRO (Conversion Rate Optimization) om de hoek kijken. Dit draait maar om één ding: het verhogen van het percentage bezoekers dat overgaat tot actie, oftewel het rendement van je website. Van ‘even rondkijken’ naar ‘contact opnemen’. En van ‘twijfelen’ naar ‘kopen’.  

Met data uit heatmaps, websiterecordings, gebruikerstests en nog veel meer tools, ontdekken we waar bezoekers afhaken en waar kansen liggen. Door te testen, meten en analyseren ontdekken we wat werkt en wat niet op jouw website. En vervolgens passen we jouw website hierop aan. Zo maken we de online reis van de bezoeker korter, makkelijker en effectiever. Niet op gevoel, maar op bewijs. Het resultaat? Meer leads, meer omzet, meer rendement uit hetzelfde verkeer. Want omdat we jouw conversieratio verbeteren, levert iedere marketingeuro je voortaan meer op, en dat wil je. 

Er valt altijd wat te verbeteren

Afhankelijk van jouw doel, wensen en hoe jouw website erbij ligt bepalen we waar het grootste verbeterpotentieel zit. En die winst ligt vaak op de volgende vlakken:

En nee, dat is geen eenmalig trucje. Wat vandaag werkt, kan morgen alweer anders zijn. Zoekgedrag verandert continu: mensen stellen hun vragen steeds vaker aan AI-tools in plaats van alleen aan Google. Concurrenten zitten ook niet stil, zoekmachines blijven updaten en trends wisselen elkaar razendsnel af. Daarom blijven we meten, verbeteren en bijsturen. Zo blijft jouw website presteren én meegroeien met de markt én met jouw doelen. 

Toch liever een geheel nieuwe website?

Da mag. Want eerlijk? Soms is het ook gewoon beter om voor een geheel nieuwe website te gaan dan úren te steken in een verouderde website die toch al niet helemaal lekker meer loopt. Dan blijf je pleisters plakken. En dat is zonde van je energie (en die van ons) en je budget. 

Een volledig nieuwe website is dan vaak kostentechnisch de beste keuze. Zeker als ook het design z’n beste tijd heeft gehad. In dat geval is een redesign niet alleen mooier, maar vooral slimmer: je bouwt aan iets dat technisch sterk staat, gebruiksvriendelijk is én klaar is voor groei. 

Bovendien is dit hét perfecte moment om je websitestrategie opnieuw neer te zetten. Wij helpen je daarbij: van structuur en wireframes tot contentflow en conversiegericht ontwerp. Zo krijg je een website die er picobello uitziet en doet wat ’ie moet doen. Voor jou én voor je bezoekers. 

Plan een adviesgesprek in met Femke

Femke ziet wat er beter kan en weet wat daarvoor moet gebeuren. Met een kritische blik is geen website of webshop veilig. In rap tempo brengt ze jou dichter bij jouw doelen met een website op niveau.

Femke Hegger

Online marketingadviseur