We moeten onze krachten bundelen om het tekort in de zorg op te kunnen lossen. Elke organisatie in het onderwijs of de zorg kan daaraan bijdragen. Hoe? Door aan te haken bij de landelijke Kom zorgen dan-campagne, waarbij wij zoveel mogelijk scholieren enthousiasmeren om een studie in zorg en welzijn te kiezen. Zij zijn immers de zorgverleners van de toekomst! Dit is hoe ROC Rivor aanhaakte op de campagne.

Wij zorgden voor:
✓ Contentontwikkeling
✓ Design

Even over Kom zorgen dan

Kom zorgen dan is het jongerenlabel van Ontdekdezorg, een initiatief van Regioplus. Twee keer per jaar verzorgen wij tijdens een landelijk piekmoment de online campagne. In deze campagne proberen we zoveel mogelijk jongeren te bereiken en aandacht te krijgen voor opleidingen in zorg en welzijn. De focus hierbij is inspireren, informeren en activeren. Waarmee we scholieren helpen om een passende zorgstudie te vinden bij hun talenten.

Tijdens elke campagne zetten we kanalen in die passen bij dat moment in het schooljaar. Zo creëren we in het begin van het schooljaar zoveel mogelijk awareness met influencers, TikToks, promotie bij podcasts en Instagramcampagnes. In het voorjaar -dus vlak voor de deadline voor inschrijving van een studie- ligt de focus op informeren. Bijvoorbeeld in de vorm van artikelen op de website, samenwerkingen met Scholieren.com en retargeten van websitebezoekers.

De verhalen uit Rivierenland
Landelijk vertellen we dezelfde boodschap. Maar het is natuurlijk nóg sterker als elke onderwijsinstelling en zorgorganisatie dit op eigen wijze doorvertaalt. Door een eigen, regionale invulling te geven aan de campagne, wordt de boodschap nóg concreter voor de doelgroep. Het voelt dichterbij, vertrouwder en bekender.

ROC Rivor en werkgeversvereniging WZW besloten ook hun krachten de bundelen, met een eigen vertaalslag: Kom zorgen dan in Rivierenland.

Zij creëerden een landingspagina op hun website, waar ze hun opleidingsaanbod koppelden aan de landelijke campagne. Aan ons de taak om inspirerende verhalen van zorgstudenten uit de regio te verzamelen en te verwerken tot toffe artikelen. Natuurlijk met een tone-of-voice die past bij de landelijke campagne én die jongeren aanspreekt. Vervolgens voorzagen we deze artikelen van passende visuals in de campagne-stijl.

Haak ook aan bij Kom zorgen dan!

Er zijn extra handen nodig in de zorg. Help daarom mee met het verspreiden van de boodschap: samen enthousiasmeren we zoveel mogelijk scholieren om een studie in zorg en welzijn te kiezen. Verspreid de landelijke materialen, of ga voor een eigen campagne!

Ontmoet jongerenmarketeer Anouk

Marketingstrateeg en manager van deze campagne

Anouk is creatief marketingstrateeg en krijgt er energie van om klanten te helpen met hun vraagstukken. Van het bedenken van nieuwe ideeën tot het in de puntjes verzorgen van de uitvoering. Met enthousiasme, creativiteit, een vlotte pen en een flinke dosis humor gaat ze ieder project te lijf.

Maak kennis met: Anouk Bos

Marketingstrateeg