Klantcase: Vepymo en Kipster

MarketingMakkers kreeg vanuit Vepymo de vraag om mee te denken over hoe Vepymo haar bedrijf gaat presenteren in een stand, tijdens de opening van Kipster. Kipster, de meest dier- en milieuvriendelijke kippen- én hanenboerderij ter wereld, werd vrijdag 15 september 2017 geopend. Vepymo is actief in de Benelux als kuikenbroeierij en opfokorganisatie in de legkippensector. Als trotse partner van Kipster mag Vepymo de kippen en hanen leveren aan deze bijzondere boerderij.

AANDACHTSPUNTEN OPENING KIPSTER

Tijdens de opening van Kipster waren duizenden mensen aanwezig, waaronder veel kippenboeren; de klanten én potentiële klanten van Vepymo. Deze kippenboeren zien Kipster als iets om rekening mee te houden, wellicht als een concurrerende speler in de markt. Het laatste wat Vepymo wil is deze ondernemers het gevoel geven dat er minder aandacht is voor hen, nu Kipster in de spotlights staat. Samen met Alex Janssen, de verkoopleider van Vepymo Nederland, kwamen we tot de onderstaande tekst als uitgangspunt voor de stand:

Soms is het goed om haantje de voorste te zijn. Op het gebied van innovatie is Vepymo er bijvoorbeeld als de kippen bij. Wij zijn ontzettend trots om de kippen én hanen te mogen leveren aan Kipster. Door samen te werken met dergelijke baanbrekende initiatieven leren we elke dag bij en doen we nieuwe contacten op. Allemaal zodat wij nog beter kunnen worden in het broeden, opfokken en houden van legkippen en daarmee u beter van dienst kunnen zijn. Vepymo staat voor gezonde eieren. Niet alleen voor de mens, maar ook voor de kip en het milieu.

Samen leren. Samen kennis opdoen. Samen broeden over een betere toekomst.
Vepymo, hart voor de sector.

IDEEVORMING STAND VEPYMO

Uit bovenstaande tekst valt te concluderen dat wij met de stand wilden communiceren dat Vepymo ‘haantje de voorste is’ op gebied van innovatie en dat Vepymo met deze samenwerking nieuwe contacten op doet: Er gaan nieuwe deuren open. Het allerbelangrijkst is echter dat het duidelijk is dat Vepymo altijd klaar blijft staan voor alle kippenboeren: Onze deur staat altijd open!

 

MM ZIJN ECHTE DOENERS IN MIJN BELEVING.  ZE ZIJN DAARNAAST OOK NOG EENS TOEGANKELIJK EN SNEL.  DAT IS MOOI MEEGENOMEN.  ZEKER ALS JE DAT ALS KLANT OOK BENT!    –    ALEX JANSSEN, VERKOOPLEIDER NEDERLAND

Er komen natuurlijk niet alleen kippenboeren tijdens de opening. Omdat we alle geïnteresseerden wilden triggeren, zijn we gekomen tot een ludieke deurhanger die in ieder huis gebruikt kan worden. Bezoekers konden deze deurhanger zelf van de deurklink pakken.

BEURSSTAND VEPYMO VAKER INZETBAAR

Om ervoor te zorgen dat de stand vaker gebruikt kan worden, hebben we de samenwerking met Kipster en Dekalb (leverancier kippenras) op een ‘loshangend ei’ te zetten. Aan de andere kant van het ei staan de logo’s van de drie bedrijven met de kippenrassen waarmee Vepymo het hele jaar samenwerkt. Op deze manier kan de stand ook voor algemene doeleinden worden gebruikt.

ALEX JANSSEN, VERKOOPLEIDER VEPYMO NEDERLAND

”Het prettige van MarketingMakkers is dat ze zich snel verplaatsen in de klant. Voor Vepymo was inderdaad de uitdagende vraag: “Wat schiet een klant van Vepymo ermee op dat ze partner zijn bij Kipster?” Daarin heeft MM een passende en oprechte oplossing voor gecreëerd. MM zijn echte doeners in mijn beleving. Dat ze daarlangs ook nog erg toegankelijk en snel zijn, dat is mooi meegenomen. Zeker als je dat als klant ook bent…..!!”

MarketingMakkers kreeg vanuit Vepymo de vraag om mee te denken over hoe Vepymo haar bedrijf gaat presenteren in een stand, tijdens de opening van Kipster. Kipster, de meest dier- en milieuvriendelijke kippen- én hanenboerderij ter wereld, werd vrijdag 15 september 2017 geopend. Vepymo is actief in de Benelux als kuikenbroeierij en opfokorganisatie in de legkippensector. Als trotse partner van Kipster mag Vepymo de kippen en hanen leveren aan deze bijzondere boerderij.

AANDACHTSPUNTEN OPENING KIPSTER

Tijdens de opening van Kipster waren duizenden mensen aanwezig, waaronder veel kippenboeren; de klanten én potentiële klanten van Vepymo. Deze kippenboeren zien Kipster als iets om rekening mee te houden, wellicht als een concurrerende speler in de markt. Het laatste wat Vepymo wil is deze ondernemers het gevoel geven dat er minder aandacht is voor hen, nu Kipster in de spotlights staat. Samen met Alex Janssen, de verkoopleider van Vepymo Nederland, kwamen we tot de onderstaande tekst als uitgangspunt voor de stand:

Soms is het goed om haantje de voorste te zijn. Op het gebied van innovatie is Vepymo er bijvoorbeeld als de kippen bij. Wij zijn ontzettend trots om de kippen én hanen te mogen leveren aan Kipster. Door samen te werken met dergelijke baanbrekende initiatieven leren we elke dag bij en doen we nieuwe contacten op. Allemaal zodat wij nog beter kunnen worden in het broeden, opfokken en houden van legkippen en daarmee u beter van dienst kunnen zijn. Vepymo staat voor gezonde eieren. Niet alleen voor de mens, maar ook voor de kip en het milieu.

Samen leren. Samen kennis opdoen. Samen broeden over een betere toekomst.
Vepymo, hart voor de sector.

IDEEVORMING STAND VEPYMO

Uit bovenstaande tekst valt te concluderen dat wij met de stand wilden communiceren dat Vepymo ‘haantje de voorste is’ op gebied van innovatie en dat Vepymo met deze samenwerking nieuwe contacten op doet: Er gaan nieuwe deuren open. Het allerbelangrijkst is echter dat het duidelijk is dat Vepymo altijd klaar blijft staan voor alle kippenboeren: Onze deur staat altijd open!

 

MM ZIJN ECHTE DOENERS IN MIJN BELEVING.  ZE ZIJN DAARNAAST OOK NOG EENS TOEGANKELIJK EN SNEL.  DAT IS MOOI MEEGENOMEN.  ZEKER ALS JE DAT ALS KLANT OOK BENT!    –    ALEX JANSSEN, VERKOOPLEIDER NEDERLAND

Er komen natuurlijk niet alleen kippenboeren tijdens de opening. Omdat we alle geïnteresseerden wilden triggeren, zijn we gekomen tot een ludieke deurhanger die in ieder huis gebruikt kan worden. Bezoekers konden deze deurhanger zelf van de deurklink pakken.

BEURSSTAND VEPYMO VAKER INZETBAAR

Om ervoor te zorgen dat de stand vaker gebruikt kan worden, hebben we de samenwerking met Kipster en Dekalb (leverancier kippenras) op een ‘loshangend ei’ te zetten. Aan de andere kant van het ei staan de logo’s van de drie bedrijven met de kippenrassen waarmee Vepymo het hele jaar samenwerkt. Op deze manier kan de stand ook voor algemene doeleinden worden gebruikt.

ALEX JANSSEN, VERKOOPLEIDER VEPYMO NEDERLAND

”Het prettige van MarketingMakkers is dat ze zich snel verplaatsen in de klant. Voor Vepymo was inderdaad de uitdagende vraag: “Wat schiet een klant van Vepymo ermee op dat ze partner zijn bij Kipster?” Daarin heeft MM een passende en oprechte oplossing voor gecreëerd. MM zijn echte doeners in mijn beleving. Dat ze daarlangs ook nog erg toegankelijk en snel zijn, dat is mooi meegenomen. Zeker als je dat als klant ook bent…..!!”