Klantcase: “Wij zijn Agro”, het jubileumboek van AgroLeeft

Klantcase: “Wij zijn Agro”, het jubileumboek van AgroLeeft

Wil jij jouw verhaal vertellen aan klanten en partners? Wil jij hierbij jouw merk sterk neerzetten en écht impact maken? Denk dan eens aan het creëren van een boek of magazine. Hiermee breng je jouw merk en verhaal dicht bij jouw doelgroep én wordt je verhaal met meer aandacht gelezen. De combinatie van een sterk concept, inhoudelijk kwalitatieve teksten en krachtige foto’s en vormgeving zorgen voor een positieve merkbeleving bij jouw doelgroep.

Voor AgroLeeft creëerden wij een passend concept voor de ontwikkeling van een jubileumboek. Daarnaast waren wij verantwoordelijk voor de coördinatie van het project en voor een deel van de content. De vormgeving van het boek werd verzorgd door de opdrachtgever zelf en voor fotografie werd de vaste fotograaf van AgroLeeft ingezet: Een mooie samenwerking die leidde tot een prachtig eindresultaat.

Aan de slag met het concept
Wij ontwikkelen concepten aan de hand van het doel en de wensen. Voor AgroLeeft kozen we voor het thema “wij zijn agro”, waarbij we door middel van fotografie de mensen uit de sector lieten zien. Bij dit concept staan de mensen achter AgroLeeft centraal middels aansprekende portretfoto’s en persoonlijke verhalen. We geven de sector een gezicht door per thema een aantal mensen te portretteren. Deze mensen hebben zich ingezet voor één van de doelen, zijn ambassadeur van een project of genieten nu juist van de resultaten. Deze personen zijn ondernemers, studenten en docenten van de verschillende deelsectoren. Zij vertellen het verhaal van vier jaar AgroLeeft.

Content & vormgeving
Samen met een, voor dit boek samengesteld, redactieteam werd de opbouw en inhoud van het boek bepaald. Verschillende ondernemers, studenten en docenten werden geïnterviewd en op de foto gezet. Op basis van het concept werd met de vormgever van AgroLeeft de vormgeving van het boek besproken.

Tijdens het speciale AgroLeeft jubileumevenement werd het boek voor het eerst gepresenteerd, waarna alle aanwezigen een exemplaar mee naar huis kregen. De kracht van het boek is dat er een beleving gecreëerd wordt rondom het merk AgroLeeft, en door het cadeau te doen wordt de loyaliteit van de partners en doelgroep beloond.

De drie grootste voordelen van een eigen boek of magazine:

  1. Hoge attentiewaarde
    Een boek valt op en voelt waardevol, omdat de lezer een echt product in de hand heeft. In tegenstelling tot online artikelen is het lezen van een echt boek of magazine een primaire activiteit. Hierdoor gaat er meer focus naar het lezen van de inhoud en is het makkelijker om de aandacht vast te houden.
  1. Sterkere band met het merk
    Door het lezen van een boek over een merk voelt de doelgroep hier een sterkere band mee. Doordat we bij AgroLeeft gekozen hebben voor het in beeld brengen van een zeer diverse groep mensen, die wel allemaal een link hebben met de agrosector, kunnen lezers zich met hen identificeren waardoor het verhaal sterker binnenkomt.
  1. Bewaarexemplaar
    Een mooi boek, met goede teksten en kwalitatieve fotografie, wordt niet snel weggegooid. Men bewaart het en bladert er op een later tijdstip nog eens in, of geeft het door aan iemand anders.

Wil jij ook jouw verhaal met impact vertellen? Denk dan eens aan het uitgeven van een boek of magazine. Wij helpen jou graag met het ontwikkelen van een passend concept én kunnen ook de volledige ontwikkeling uit handen nemen. Neem contact met ons op!

Klantcase: “Wij zijn Agro”, het jubileumboek van AgroLeeft

Wil jij jouw verhaal vertellen aan klanten en partners? Wil jij hierbij jouw merk sterk neerzetten en écht impact maken? Denk dan eens aan het creëren van een boek of magazine. Hiermee breng je jouw merk en verhaal dicht bij jouw doelgroep én wordt je verhaal met meer aandacht gelezen. De combinatie van een sterk concept, inhoudelijk kwalitatieve teksten en krachtige foto’s en vormgeving zorgen voor een positieve merkbeleving bij jouw doelgroep.

Voor AgroLeeft creëerden wij een passend concept voor de ontwikkeling van een jubileumboek. Daarnaast waren wij verantwoordelijk voor de coördinatie van het project en voor een deel van de content. De vormgeving van het boek werd verzorgd door de opdrachtgever zelf en voor fotografie werd de vaste fotograaf van AgroLeeft ingezet: Een mooie samenwerking die leidde tot een prachtig eindresultaat.

Aan de slag met het concept
Wij ontwikkelen concepten aan de hand van het doel en de wensen. Voor AgroLeeft kozen we voor het thema “wij zijn agro”, waarbij we door middel van fotografie de mensen uit de sector lieten zien. Bij dit concept staan de mensen achter AgroLeeft centraal middels aansprekende portretfoto’s en persoonlijke verhalen. We geven de sector een gezicht door per thema een aantal mensen te portretteren. Deze mensen hebben zich ingezet voor één van de doelen, zijn ambassadeur van een project of genieten nu juist van de resultaten. Deze personen zijn ondernemers, studenten en docenten van de verschillende deelsectoren. Zij vertellen het verhaal van vier jaar AgroLeeft.

Content & vormgeving
Samen met een, voor dit boek samengesteld, redactieteam werd de opbouw en inhoud van het boek bepaald. Verschillende ondernemers, studenten en docenten werden geïnterviewd en op de foto gezet. Op basis van het concept werd met de vormgever van AgroLeeft de vormgeving van het boek besproken.

Tijdens het speciale AgroLeeft jubileumevenement werd het boek voor het eerst gepresenteerd, waarna alle aanwezigen een exemplaar mee naar huis kregen. De kracht van het boek is dat er een beleving gecreëerd wordt rondom het merk AgroLeeft, en door het cadeau te doen wordt de loyaliteit van de partners en doelgroep beloond.

De drie grootste voordelen van een eigen boek of magazine:

  1. Hoge attentiewaarde
    Een boek valt op en voelt waardevol, omdat de lezer een echt product in de hand heeft. In tegenstelling tot online artikelen is het lezen van een echt boek of magazine een primaire activiteit. Hierdoor gaat er meer focus naar het lezen van de inhoud en is het makkelijker om de aandacht vast te houden.
  1. Sterkere band met het merk
    Door het lezen van een boek over een merk voelt de doelgroep hier een sterkere band mee. Doordat we bij AgroLeeft gekozen hebben voor het in beeld brengen van een zeer diverse groep mensen, die wel allemaal een link hebben met de agrosector, kunnen lezers zich met hen identificeren waardoor het verhaal sterker binnenkomt.
  1. Bewaarexemplaar
    Een mooi boek, met goede teksten en kwalitatieve fotografie, wordt niet snel weggegooid. Men bewaart het en bladert er op een later tijdstip nog eens in, of geeft het door aan iemand anders.

Wil jij ook jouw verhaal met impact vertellen? Denk dan eens aan het uitgeven van een boek of magazine. Wij helpen jou graag met het ontwikkelen van een passend concept én kunnen ook de volledige ontwikkeling uit handen nemen.