Klantcase: Smaak! Venray

Klantcase: Smaak! Venray

Het evenement Smaak! (voorheen Smaak zit tussen je oren) kan terugkijken op heel wat succesvolle culinaire edities in Venray. Tijdens dit evenement wordt de verbinding gelegd tussen agro-ondernemers en horeca, en worden zij dichter bij elkaar gebracht.

Het bestuur van Smaak!
Voor het evenement in 2019 werden wij gevraagd om mee te denken over hun marketinguitdagingen. Het bestuur van Smaak! merkte dat hun boodschap niet helemaal helder was en ook niet goed werd gecommuniceerd. Daarnaast was de visuele uitstraling gedateerd, net als de website. Alhoewel het evenement al enkele jaren succesvol werd georganiseerd, was er nu behoefte aan een duidelijke visie en richting.

Positionering
Om tot de kern van het evenement te komen zijn we met het bestuur van Smaak! de diepte in gegaan tijdens een inspirerende positioneringssessie. Op basis hiervan is de onderstaande positionering geformuleerd, die de rode draad zal zijn in alle communicatie uitingen van het evenement.

Wij willen iedereen kennis laten maken met de smaak van Venray. Wij zijn trots op het ruime en kwalitatieve aanbod in de agrosector en horeca in Venray en geloven in de kracht van een lekker, gezond, vers en lokaal aanbod. Ons ultieme doel is dat onze boeren, koks en consumenten elkaar blijven opzoeken voor de meest smakelijke gerechten, geproduceerd in Venray. Zowel in één van de vele restaurants als thuis.

Tijdens het Smaak!-evenement leggen wij de verbinding tussen agro-ondernemers en horeca, en brengen hen dichter bij elkaar. Koks van verschillende restaurants werken samen – zij aan zij – aan de heerlijkste gerechten. Door het bundelen van deze krachten bieden we jaarlijks een uniek culinair evenement met regionale aantrekkingskracht. We vertellen een eerlijk verhaal over de herkomst van ons lokale voedsel.

Vernieuwde naam
Voorheen was de naam van het event ‘Smaak zit tussen je oren’. In samenspraak met het bestuur is ervoor gekozen om deze naam aan te passen naar een verkorte en krachtigere naam: Smaak!

Nieuwe huisstijl door Yellowinq Creative
In samenwerking met Yellowinq Creative verzorgden we een nieuwe huisstijl voor Smaak! In het moderne nieuwe logo zijn de kenmerkende kleuren oranje en bruin van het oude logo behouden. De nieuwe huisstijl werd doorgevoerd in alle (online) communicatie, de nieuwe website én in de vorm van banners en menukaarten.

Nieuwe website met LR internet
Voor de website was LR Internet als partner betrokken. Op basis van de nieuwe huisstijl bouwden zij aan de nieuwe website van Smaak! (Fotografie door Femke Claessens.)

Samen met onze partners Yellowinq Creative en LR internet hebben we een mooie nieuwe positionering, huisstijl en website neergezet. Wij kijken samen met Smaak! terug op de meest succesvolle editie ooit.

Alex Janssen, Voorzitter Smaak!: De kracht van MarketingMakkers is dat men met korte lijnen werkt en dichtbij de praktijk staat. Ze luisteren goed wat de klant in deze Smaak! wilde. Zijn praktisch ingesteld en leveren maatwerk. Enerzijds vanuit beschikbaar budget, anderzijds over de kansen die er WEL liggen. Smaak! is door samenwerking van diverse Hub73-bedrijven volledig bediend.

Kun jij ook wat hulp gebruiken bij de positionering van jouw merk of evenement? Wij helpen jou graag! Neem contact met ons op!

Klantcase: Smaak! Venray

Het evenement Smaak! (voorheen Smaak zit tussen je oren) kan terugkijken op heel wat succesvolle culinaire edities in Venray. Tijdens dit evenement wordt de verbinding gelegd tussen agro-ondernemers en horeca, en worden zij dichter bij elkaar gebracht.

 

Het bestuur van Smaak!
Voor het evenement in 2019 werden wij gevraagd om mee te denken over hun marketinguitdagingen. Het bestuur van Smaak! merkte dat hun boodschap niet helemaal helder was en ook niet goed werd gecommuniceerd. Daarnaast was de visuele uitstraling gedateerd, net als de website. Alhoewel het evenement al enkele jaren succesvol werd georganiseerd, was er nu behoefte aan een duidelijke visie en richting.

Positionering
Om tot de kern van het evenement te komen zijn we met het bestuur van Smaak! de diepte in gegaan tijdens een inspirerende positioneringssessie. Op basis hiervan is de onderstaande positionering geformuleerd, die de rode draad zal zijn in alle communicatie uitingen van het evenement.

Wij willen iedereen kennis laten maken met de smaak van Venray. Wij zijn trots op het ruime en kwalitatieve aanbod in de agrosector en horeca in Venray en geloven in de kracht van een lekker, gezond, vers en lokaal aanbod. Ons ultieme doel is dat onze boeren, koks en consumenten elkaar blijven opzoeken voor de meest smakelijke gerechten, geproduceerd in Venray. Zowel in één van de vele restaurants als thuis.

Tijdens het Smaak!-evenement leggen wij de verbinding tussen agro-ondernemers en horeca, en brengen hen dichter bij elkaar. Koks van verschillende restaurants werken samen – zij aan zij – aan de heerlijkste gerechten. Door het bundelen van deze krachten bieden we jaarlijks een uniek culinair evenement met regionale aantrekkingskracht. We vertellen een eerlijk verhaal over de herkomst van ons lokale voedsel.

Vernieuwde naam
Voorheen was de naam van het event ‘Smaak zit tussen je oren’. In samenspraak met het bestuur is ervoor gekozen om deze naam aan te passen naar een verkorte en krachtigere naam: Smaak!

Nieuwe huisstijl door Yellowinq Creative
In samenwerking met Yellowinq Creative verzorgden we een nieuwe huisstijl voor Smaak! In het moderne nieuwe logo zijn de kenmerkende kleuren oranje en bruin van het oude logo behouden. De nieuwe huisstijl werd doorgevoerd in alle (online) communicatie, de nieuwe website én in de vorm van banners en menukaarten.

Nieuwe website met LR internet
Voor de website was LR Internet als partner betrokken. Op basis van de nieuwe huisstijl bouwden zij aan de nieuwe website van Smaak! (Fotografie door Femke Claessens.)

Samen met onze partners Yellowinq Creative en LR internet hebben we een mooie nieuwe positionering, huisstijl en website neergezet. Wij kijken samen met Smaak! terug op de meest succesvolle editie ooit.

Alex Janssen, Voorzitter Smaak!: De kracht van MarketingMakkers is dat men met korte lijnen werkt en dichtbij de praktijk staat. Ze luisteren goed wat de klant in deze Smaak! wilde. Zijn praktisch ingesteld en leveren maatwerk. Enerzijds vanuit beschikbaar budget, anderzijds over de kansen die er WEL liggen. Smaak! is door samenwerking van diverse Hub73-bedrijven volledig bediend.

Kun jij ook wat hulp gebruiken bij de positionering van jouw merk of evenement? Wij helpen jou graag! Neem contact met ons op!