Klantcase: Samen voor de Gezondste Regio 2025

Jouw regio als gezondste regio om in te wonen, werken en leven: wie wil dat nou niet? Voor veel streken is dit slechts een wens die vrij onbereikbaar lijkt. De regio Horst Venray zette deze wens om in een doel. Met het project ‘Samen voor de Gezondste Regio 2025’ geeft Rabobank Horst Venray vorm aan haar maatschappelijke agenda om deze ambitie te behalen. Rabobank Horst Venray gaf aan ons de taak ervoor te zorgen dat de regio geïnformeerd wordt over, en geïnspireerd wordt door deze gezamenlijke missie.

 

Over Samen voor de Gezondste Regio 2025
Om concrete invulling te geven aan de ambitie en maatschappelijke agenda van ‘Samen voor de Gezondste Regio 2025’ zijn door Rabobank Horst Venray vier thema’s geformuleerd die actueel zijn in de regio en waar nog kansen liggen om bij te dragen aan een gezondere regio. Er zijn door burgers initiatieven gestart die elk vallen onder één van deze thema’s.

 

 

 

Aan de slag met het vraagstuk
Wij kregen de vraag om zowel burgers als het bedrijfsleven in de gemeenten Horst aan de Maas en Venray te inspireren en informeren over de gezamenlijke missie en de projecten. Hierbij is het belangrijk om burgers te activeren om deel te nemen aan projecten of zelf initiatieven te ontplooien. Dit hebben wij gedaan door het oprichten van een (online) community die op een actieve wijze de vertaling vormt van het project naar de belevingswereld van de inwoners van de regio.

 

Communicatiestrategie
Wij startten deze uitdaging met formuleren van een communicatiestrategie die fungeert als een kapstok om krachtig en gezamenlijk naar buiten te treden. Het centrale platform voor communicatie is de website. Daarnaast worden er diverse middelen ingezet om het bereik en de bekendheid van de projecten te vergroten. Naast de inzet van social media, houdt dit in het zien en benutten van free publicity kansen en actieve vorm geven aan offline zichtbaarheid.

 

Ontwikkeling online platform
Wij hebben de ontwikkeling van de website volledig op ons genomen. Wij zorgden voor de structuur, de routing en technische realisatie van de website. Daarnaast ontwikkelden wij activerende en informerende webteksten en selecteerden passend beeldmateriaal. Het is hierbij belangrijk dat burgers, naast de bovenliggende ambitie, geïnformeerd worden over specifieke projecten.

 

 

Contentstrategie
Een ander onderdeel van de communicatiestrategie is om middels content de informatievoorziening over projecten zo actueel mogelijk te houden. Dit doen wij door ontwikkelingen te verwerken in content voor de website en de social media kanalen Facebook, LinkedIn en Instagram en deze kanalen hiermee actueel houden. De aard van de content wordt afgestemd op de doelgroep die zich op dat platform bevindt. Wij vormen de verbinding tussen de kartrekkers van projecten en de communicatiekanalen. Wij adviseren over de te aanleveren informatie en verwerken deze in inspirerende en ludieke content. In de vorm van zowel foto, video als tekst. Het is aan ons de taak om content constant aan te blijven scherpen en vernieuwen op basis van de laatste ontwikkelingen van projecten.

 

Video
Video vormt een belangrijk onderdeel van de contentstrategie. Video zorgt voor een hoog bereik en interactie op social media. De kwartiermaker van Samen voor de Gezondste Regio 2025, Rob van Lieshout, is het terugkerende gezicht in deze video’s. Zo presenteert hij de serie Op pad met…, een serie waarin verschillende gasten bij Rob in de auto stappen en ondervraagd worden over het thema gezondheid. In de tijd waarin corona een belangrijke rol speelt, hebben we snel geschakeld door deze video’s in een digitale gespreksvorm te gieten onder de noemer ‘In gesprek met…’. In de meeste gevallen ontvangt Rob gasten die belangrijk zijn voor een bepaald initiatief of een andere bijzondere prestatie hebben geleverd. Deze video’s zijn een laagdrempelige manier om informatie over projecten over te brengen aan inwoners en creëren een groot bereik.

 

 

Zichtbaarheid voor de regio
Sinds de start van ‘Samen voor de Gezondste Regio 2025’ in 2019 mogen wij invulling geven aan de zichtbaarheid van dit project. Het resultaat is dat steeds meer inwoners van de regio Horst Venray weten wat dit project inhoudt, we hebben kunnen bijdragen aan de groei van verschillende initiatieven en we het ‘wij’-gevoel in de regio hebben kunnen versterken. Wij zijn enorm trots dat wij met ons specialisme bij kunnen dragen aan het zijn van een gezondere regio.

Pim Rohenkohl, programmamanager ‘Samen voor de Gezondste Regio’ zegt over onze samenwerking:

“Vorig jaar wilden we de communicatie rondom onze maatschappelijke agenda anders organiseren en voornamelijk intensiveren. Belangrijkste doelstelling hierbij was meer zichtbaarheid creëren voor onze maatschappelijke initiatieven en daarmee het vergroten van de community in de regio Horst Venray. Om dit te bereiken zijn we vorig jaar de samenwerking aangegaan met MarketingMakkers en deze verloopt zeer goed. MarketingMakkers verzorgt de marketing en communicatie rondom het project ‘Samen voor de Gezondste Regio’, op voornamelijk onze website en de social media accounts.

Mede hierdoor is ons bereik het afgelopen jaar enorm gegroeid. MarketingMakkers bestaat uit een jong en dynamisch team en heeft een lokaal karakter waardoor ze de markt goed kennen en ze goed in staat zijn in te spelen op de actualiteit. Verder denken ze proactief mee over vervolgstappen en koppelen maandelijks de resultaten en effecten van de marketingstrategie aan ons terug. Ik kijk dan ook tevreden terug op de eerste periode en kijk vooruit naar de verdere samenwerking.”

Kun jij ook wat hulp gebruiken bij de zichtbaarheid van jouw merk of project? Wij helpen jou graag! Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Jouw regio als gezondste regio om in te wonen, werken en leven: wie wil dat nou niet? Voor veel streken is dit slechts een wens die vrij onbereikbaar lijkt. De regio Horst Venray zette deze wens om in een doel. Met het project ‘Samen voor de Gezondste Regio 2025’ geeft Rabobank Horst Venray vorm aan haar maatschappelijke agenda om deze ambitie te behalen. Rabobank Horst Venray gaf aan ons de taak ervoor te zorgen dat de regio geïnformeerd wordt over, en geïnspireerd wordt door deze gezamenlijke missie.

 

Over Samen voor de Gezondste Regio 2025
Om concrete invulling te geven aan de ambitie en maatschappelijke agenda van ‘Samen voor de Gezondste Regio 2025’ zijn door Rabobank Horst Venray vier thema’s geformuleerd die actueel zijn in de regio en waar nog kansen liggen om bij te dragen aan een gezondere regio. Er zijn door burgers initiatieven gestart die elk vallen onder één van deze thema’s.

 

 

Aan de slag met het vraagstuk
Wij kregen de vraag om zowel burgers als het bedrijfsleven in de gemeenten Horst aan de Maas en Venray te inspireren en informeren over de gezamenlijke missie en de projecten. Hierbij is het belangrijk om burgers te activeren om deel te nemen aan projecten of zelf initiatieven te ontplooien. Dit hebben wij gedaan door het oprichten van een (online) community die op een actieve wijze de vertaling vormt van het project naar de belevingswereld van de inwoners van de regio.

 

Communicatiestrategie
Wij startten deze uitdaging met formuleren van een communicatiestrategie die fungeert als een kapstok om krachtig en gezamenlijk naar buiten te treden. Het centrale platform voor communicatie is de website. Daarnaast worden er diverse middelen ingezet om het bereik en de bekendheid van de projecten te vergroten. Naast de inzet van social media, houdt dit in het zien en benutten van free publicity kansen en actieve vorm geven aan offline zichtbaarheid.

 

Ontwikkeling online platform
Wij hebben de ontwikkeling van de website volledig op ons genomen. Wij zorgden voor de structuur, de routing en technische realisatie van de website. Daarnaast ontwikkelden wij activerende en informerende webteksten en selecteerden passend beeldmateriaal. Het is hierbij belangrijk dat burgers, naast de bovenliggende ambitie, geïnformeerd worden over specifieke projecten.

 

 

Contentstrategie
Een ander onderdeel van de communicatiestrategie is om middels content de informatievoorziening over projecten zo actueel mogelijk te houden. Dit doen wij door ontwikkelingen te verwerken in content voor de website en de social media kanalen Facebook, LinkedIn en Instagram en deze kanalen hiermee actueel houden. De aard van de content wordt afgestemd op de doelgroep die zich op dat platform bevindt. Wij vormen de verbinding tussen de kartrekkers van projecten en de communicatiekanalen. Wij adviseren over de te aanleveren informatie en verwerken deze in inspirerende en ludieke content. In de vorm van zowel foto, video als tekst. Het is aan ons de taak om content constant aan te blijven scherpen en vernieuwen op basis van de laatste ontwikkelingen van projecten.

 

Video
Video vormt een belangrijk onderdeel van de contentstrategie. Video zorgt voor een hoog bereik en interactie op social media. De kwartiermaker van Samen voor de Gezondste Regio 2025, Rob van Lieshout, is het terugkerende gezicht in deze video’s. Zo presenteert hij de serie Op pad met…, een serie waarin verschillende gasten bij Rob in de auto stappen en ondervraagd worden over het thema gezondheid. In de tijd waarin corona een belangrijke rol speelt, hebben we snel geschakeld door deze video’s in een digitale gespreksvorm te gieten onder de noemer ‘In gesprek met…’. In de meeste gevallen ontvangt Rob gasten die belangrijk zijn voor een bepaald initiatief of een andere bijzondere prestatie hebben geleverd. Deze video’s zijn een laagdrempelige manier om informatie over projecten over te brengen aan inwoners en creëren een groot bereik.

 

Zichtbaarheid voor de regio
Sinds de start van ‘Samen voor de Gezondste Regio 2025’ in 2019 mogen wij invulling geven aan de zichtbaarheid van dit project. Het resultaat is dat steeds meer inwoners van de regio Horst Venray weten wat dit project inhoudt, we hebben kunnen bijdragen aan de groei van verschillende initiatieven en we het ‘wij’-gevoel in de regio hebben kunnen versterken. Wij zijn enorm trots dat wij met ons specialisme bij kunnen dragen aan het zijn van een gezondere regio.

Pim Rohenkohl, programmamanager ‘Samen voor de Gezondste Regio’ zegt over onze samenwerking: “Vorig jaar wilden we de communicatie rondom onze maatschappelijke agenda anders organiseren en voornamelijk intensiveren. Belangrijkste doelstelling hierbij was meer zichtbaarheid creëren voor onze maatschappelijke initiatieven en daarmee het vergroten van de community in de regio Horst Venray. Om dit te bereiken zijn we vorig jaar de samenwerking aangegaan met MarketingMakkers en deze verloopt zeer goed. MarketingMakkers verzorgt de marketing en communicatie rondom het project ‘Samen voor de Gezondste Regio’, op voornamelijk onze website en de social media accounts. Mede hierdoor is ons bereik het afgelopen jaar enorm gegroeid. MarketingMakkers bestaat uit een jong en dynamisch team en heeft een lokaal karakter waardoor ze de markt goed kennen en ze goed in staat zijn in te spelen op de actualiteit. Verder denken ze proactief mee over vervolgstappen en koppelen maandelijks de resultaten en effecten van de marketingstrategie aan ons terug. Ik kijk dan ook tevreden terug op de eerste periode en kijk vooruit naar de verdere samenwerking.”

 

 

Kun jij ook wat hulp gebruiken bij de zichtbaarheid van jouw merk of project? Wij helpen jou graag! Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.