Klantcase: brand video en website Dinnissen Process Technology

Concept en voice-over brand video Dinnissen

Voor Dinnissen ontwikkelden we in samenwerking met videoproductiebedrijf Studio Smelt een brand video. De aanleiding was het winnen van de Export Award 2018. Als winnaar van 2018 mocht Dinnissen de finale van 2019 organiseren en haar bedrijf presenteren aan de genomineerden van dat jaar.

‘Het doel van een brand video is inspireren, niet informeren.’

Wij schreven de voice-over en samen met Studio Smelt gaven we invulling aan het concept. Het doel? Een video creëren die een beeld geeft van wat Dinnissen doet en tegelijkertijd een aantrekkelijk verhaal vertellen waar zowel klanten als medewerkers bij willen horen. Bekijk hieronder het eindresultaat.

Inmiddels is de video al duizenden keren bekeken op de social media kanalen van Dinnissen, zonder te adverteren. Een teken dat de video in de smaak is gevallen bij medewerkers en klanten van Dinnissen. Uiteraard vormt ook voor deze brand video de Golden Circle van Simon Sinek het theoretisch kader. Communiceer niet wat je doet, communiceer waarom je doet wat je doet. In deze blog vertellen wij meer over deze Golden Circle theorie.

Waarom investeren in een bedrijfsvideo?

Een bedrijfsvideo wordt vaak gemaakt om aan bestaande en potentiële klanten en relaties (bijv. overheid, belangengroepen o.i.d.) te laten zien wat jouw organisatie doet. Natuurlijk kun je een brand video voor veel meer doeleinden inzetten. Vaak merken we bijvoorbeeld dat een brand video het teamgevoel versterkt en werknemers enorm trots op het bedrijf maakt. En medewerkers die al trots zijn op een bedrijf, kunnen middels een brand video eindelijk aan anderen laten zien wat hun werkgever nu zo mooi maakt. Daarnaast kun je een brand video online adverteren richting jouw doelgroep of verwerken in je bedrijfspresentatie, beursstand of salespitch.

Gebruik de beelden voor je website of andere marketinguitingen

Omdat bedrijfsvideo’s worden gefilmd in een hoge resolutie (4K), kun je alle beelden ook gebruiken als foto’s (stills). Zo hebben wij in samenwerking met Forwart tevens een nieuwe website (www.dinnissen.nl) mogen realiseren voor Dinnissen. Met bewegende én stilstaande beelden uit de brand video heeft Forwart een prachtig dynamisch ontwerp kunnen realiseren. StudioSmelt heeft tevens een korte video gecreëerd die als omslagvideo zichtbaar is op de website en Facebookpagina van Dinnissen.

Onze visie op branding

Wij geloven dat ‘waarom’ je iets doet belangrijker is dan wat je doet en hoe je dat doet. Het is ook niet voor niets dat extreem succesvolle bedrijven zoals Nike en Apple, die wereldberoemd zijn geworden door hun marketing, in hun communicatie altijd starten vanuit hun ‘waarom’. Door je ‘waarom’ centraal te zetten in alles wat je doet en communiceert, creëer je een organisatie waar iedereen bij wil horen: klanten én werknemers. Zo speel je in op het onderbuikgevoel. Niet op het rationele gedeelte van het brein, maar op het reptielenbrein. Daar waar ook daadwerkelijk de beslissingen worden genomen.

Communicatie vanuit jouw ‘waarom’ heeft als gevolg dat sommige klanten producten kopen om te bewijzen wie ze zijn en wat ze geloven. Aan hun familie en vrienden én aan zichzelf. Het doel is niet alleen om te verkopen aan mensen die nodig hebben wat je aanbiedt, het doel is om te verkopen aan mensen die geloven wat jij gelooft.

Wil jij het merkverhaal van jouw organisatie naar boven halen? Of wil je een aantrekkelijk verhaal rondom jouw organisatie creëren middels een inspirerende bedrijfsvideo? Neem contact met ons op.

Concept en voice-over brand video Dinnissen

Voor Dinnissen ontwikkelden we in samenwerking met videoproductiebedrijf Studio Smelt een brand video. De aanleiding was het winnen van de Export Award 2018. Als winnaar van 2018 mocht Dinnissen de finale van 2019 organiseren en haar bedrijf presenteren aan de genomineerden van dat jaar.

‘Het doel van een brand video is inspireren, niet informeren.’

Wij schreven de voice-over en samen met Studio Smelt gaven we invulling aan het concept. Het doel? Een video creëren die een beeld geeft van wat Dinnissen doet en tegelijkertijd een aantrekkelijk verhaal vertellen waar zowel klanten als medewerkers bij willen horen. Bekijk hieronder het eindresultaat.

Inmiddels is de video al duizenden keren bekeken op de social media kanalen van Dinnissen, zonder te adverteren. Een teken dat de video in de smaak is gevallen bij medewerkers en klanten van Dinnissen. Uiteraard vormt ook voor deze brand video de Golden Circle van Simon Sinek het theoretisch kader. Communiceer niet wat je doet, communiceer waarom je doet wat je doet. In deze blog vertellen wij meer over deze Golden Circle theorie.

Waarom investeren in een bedrijfsvideo?

Een bedrijfsvideo wordt vaak gemaakt om aan bestaande en potentiële klanten en relaties (bijv. overheid, belangengroepen o.i.d.) te laten zien wat jouw organisatie doet. Natuurlijk kun je een brand video voor veel meer doeleinden inzetten. Vaak merken we bijvoorbeeld dat een brand video het teamgevoel versterkt en werknemers enorm trots op het bedrijf maakt. En medewerkers die al trots zijn op een bedrijf, kunnen middels een brand video eindelijk aan anderen laten zien wat hun werkgever nu zo mooi maakt. Daarnaast kun je een brand video online adverteren richting jouw doelgroep of verwerken in je bedrijfspresentatie, beursstand of salespitch.

Gebruik de beelden voor je website of andere marketinguitingen

Omdat bedrijfsvideo’s worden gefilmd in een hoge resolutie (4K), kun je alle beelden ook gebruiken als foto’s (stills). Zo hebben wij in samenwerking met Forwart tevens een nieuwe website (www.dinnissen.nl) mogen realiseren voor Dinnissen. Met bewegende én stilstaande beelden uit de brand video heeft Forwart een prachtig dynamisch ontwerp kunnen realiseren. StudioSmelt heeft tevens een korte video gecreëerd die als omslagvideo zichtbaar is op de website en Facebookpagina van Dinnissen.

Onze visie op branding

Wij geloven dat ‘waarom’ je iets doet belangrijker is dan wat je doet en hoe je dat doet. Het is ook niet voor niets dat extreem succesvolle bedrijven zoals Nike en Apple, die wereldberoemd zijn geworden door hun marketing, in hun communicatie altijd starten vanuit hun ‘waarom’. Door je ‘waarom’ centraal te zetten in alles wat je doet en communiceert, creëer je een organisatie waar iedereen bij wil horen: klanten én werknemers. Zo speel je in op het onderbuikgevoel. Niet op het rationele gedeelte van het brein, maar op het reptielenbrein. Daar waar ook daadwerkelijk de beslissingen worden genomen.

Communicatie vanuit jouw ‘waarom’ heeft als gevolg dat sommige klanten producten kopen om te bewijzen wie ze zijn en wat ze geloven. Aan hun familie en vrienden én aan zichzelf. Het doel is niet alleen om te verkopen aan mensen die nodig hebben wat je aanbiedt, het doel is om te verkopen aan mensen die geloven wat jij gelooft.

Wil jij het merkverhaal van jouw organisatie naar boven halen? Of wil je een aantrekkelijk verhaal rondom jouw organisatie creëren middels een inspirerende bedrijfsvideo? Neem contact met ons op.